گروه خودرو - نگاه خودروسازان به تاریخی است که قرار است از سوی سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان برای تشکیل کمیته خودرو اعلام شود این در حالی است که سازمان حمایت همچنان از برگزاری این کمیته طفره می‌رود.

ظاهرا خودروسازان بزرگ کشور با توجه به عدم پرداخت تسهیلات بانکی از سوی دولت و همچنین اوج گیری مشکلات مالی، درخواست افزایش قیمتی بیش از ۳۰ درصد را به سازمان حمایت داده‌اند که شنیده می‌شود این سازمان با عدم تشکیل کمیته خودرو، به نوعی بنا ندارد نسبت به افزایش قیمت سه‌باره خودرو اقدام کند. بر همین اساس به گفته خودروسازان، این سازمان باید طبق مقرراتی که وزارت صنعت و معدن و تجارت خود به تدوین آن پرداخته، با توجه به اسناد و مدارکی که خودروسازان در باب افزایش هزینه‌های تولید ارائه می‌کنند نسبت به تعیین قیمت خودروهای تولیدی اقدام کند .

حال خودروسازان عنوان می‌کنند که اسناد و مدارکی را که دال بر افزایش هزینه تولید در شرکت‌های خودروسازی است به سازمان حمایت ارائه کرده‌اند، اما سازمان یاد شده از تعیین زمان تشکیل کمیته خودرو سرباز می‌زند.

در این بین سازمان حمایت نیز بر سر دو راهی حمایت از تولید‌کننده یا مصرف‌کننده قرار گرفته است؛ به طوری که از ابتدای سال‌جاری این سازمان دو بار؛ یعنی در اردیبهشت‌ماه و مهرماه با افزایش قیمت خودروهای داخلی موافقت کرد این در حالی است که مصرف‌کنندگان خودروهای یاد شده هنوز از کیفیت این خودروها رضایت کامل ندارند.

در هر صورت خودروسازان از ابتدای سال‌جاری تاکنون و با افت تولید، با زیان‌های شدید مالی روبه‌رو شده‌اند به همین دلیل هم‌اکنون نیازمند توجه جدی دولت و کمک‌های بانکی برای بازگشت به روزهای اوج تولید هستند.