وزیر صمت تاکید کرد: خودروسازان به من گفته‌اند که به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند؛ حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد، چون هیچ الزامی نیست و اگر چنین اقدامی صورت گرفته است، این موضوع را مطالبه و پیگیری می‌کنم‌. وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که شورای رقابت چه ‌زمانی از قیمت‌گذاری حذف می‌شود، گفت: من مسوول این کار نیستم و نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده بدهم.  به گفته علی‌آبادی، واردات خودرو اکنون مانند گذشته تابو نیست و اقداماتی انجام داده‌ایم که مردم به نیازشان دست یابند و به‌زودی برنامه‌های تازه دیگری را نیز اعلام خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه در زمینه خودروی برقی اصلا محدودیت نداریم، زیرا چشم‌انداز دنیا تولید خودروی برقی است، گفت: در سطح ملی اصالتا باید به سمت رفع نیازی حرکت کنیم که بیشترین منفعت را برای کشور داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عملکرد در بخش تولید خودروهای برقی گفت:‌ این حرکت آغاز شده و خودروسازها متوجه شده‌اند باید به این سمت حرکت کنند و ما در وزارت صمت آنها را تشویق می‌کنیم؛ در حال حاضر هر یک از خودروسازهای اصلی ما مشغول ساخت یک خودروی برقی هستند و اقدام آنها امیدبخش است، اما هنوز محصول نهایی نیست تا بتوان آن را با اطمینان به دست مردم داد. وی اضافه کرد: خودروسازان قول داده‌اند در ۶ماهه اول سال آینده این اتفاق بیفتد و ما نیز آن را مطالبه می‌کنیم، زیرا حق مردم است که محصولی را استفاده کنند که در شأن آنهاست و در اقتصاد ملی اثر مثبت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه زیرساخت‌های موردنیاز برای استفاده از خودروهای برقی گفت: نگرانی در این زمینه وجود ندارد و خوشبختانه کشور در این زمینه سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داده است. بیش از ۹۲هزار مگاوات نیروگاه در کشور وجود دارد و سرتاسر پهنه کشور با شبکه‌های برقی پوشیده شده است و در هر نقطه در کشور دسترسی به برق وجود دارد، اما شارژ سریع موردانتظار است؛ لذا تلاش می‌کنیم در درجه اول در شهرهای بزرگ و در شهرهای دیگر حداقل یک واحد شارژ برقی خودرو ایجاد کنیم و همچنین در مسیرهای بین‌راهی مهم نیز به‌زودی امکان شارژ خودروهای برقی فراهم خواهد شد.

وی در خصوص مطالبه رئیس‌جمهور در خصوص ارتقای کیفیت خودرو، گفت: این موضوع مطالبه ما هم هست و به خودروسازان اعلام کرده‌ایم اگر به استانداردهای جهانی نرسند، از آنها حمایت نمی‌کنیم زیرا حمایت مشروط بر این است که در تراز جهانی باشند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروی برقی از آنجا که سازگار با محیط زیست است و همچنین مشکل سوخت را حل می‌کند در اولویت حمایت است، لذا هرکدام از شرکت‌های خودروساز که با اولویت به سمت خودروی برقی بروند، ما آنها را در اولویت برای تامین ارز قرار می‌دهیم و آمادگی داریم مشکل آنها را بدون محدودیت و برای تامین خودروی برقی، رفع کنیم.