مهر- سبک پیش فروش محصولات ایران خودرو با توجه به پرداخت سود مشارکت ۱۹ تا ۲۰درصد، تخفیف ویژه و زمان تحویل متنوع تغییر کرد.

علی‌اصغر سرائی‌نیا معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: روش‌های پیش فروش ایران خودرو بر مبنای پیش پرداخت مناسب، سود مشارکت مطلوب و قدرت انتخاب بیشتر بر مبنای زمان تحویل متنوع، متحول شد. وی خاطرنشان ساخت: در پیش فروش تیرماه، سود محاسبه شده برای مشتریان ۱۹ تا ۲۰درصد است، اما با احتساب تخفیف‌های ویژه بیش از درصد مذکور سود عاید متقاضیان می‌شود، لذا با برنامه‌ریزی صحیح، مشتریان می‌توانند خودروی مورد نظر خویش را ارزان‌تر از قیمت کارخانه خریداری می‌کنند. وی یادآور شد: دیگر مزایای پیش فروش تیرماه موعد تحویل متنوع است ؛ یعنی مشتریان در هنگام ثبت نام مختارند که یکی از ماه‌های شهریور تا بهمن ماه سال جاری را انتخاب کنند. سرائی نیا خاطرنشان ساخت: در پیش فروش یک ودیعه ای بخشی از مبلغ کل خودرو را مشتریان هنگام ثبت نام واریز و مابقی آن را هنگام دریافت دعوتنامه یعنی در ماه شهریور تا آبان ماه، یعنی موقع تحویل خودرو پرداخت می‌کنند. وی تصریح کرد: مشتریان پیش فروش دوودیعه‌ای نیز بخش کمی از مبلغ خودرو را در هنگام ثبت نام و بخشی دیگر آن را در اوایل مهرماه پرداخت می‌کنند و مابقی بهای خودرو را با احتساب سود مشارکت و تخفیف ویژه متناسب با زمان تحویل خودرو یعنی در آذر، دی و بهمن ماه واریز می‌کنند. همچنین مشتریان در پیش فروش این دوره می‌توانند ۳۰درصد از بهای خودرو را در هنگام ارسال دعوتنامه به‌طور اقساط پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی صحیح انجام شود، خودروی مورد نظر را می‌توان بیش از یک میلیون تومان ارزان‌تر خرید، گفت: با این اوصاف مشخص است که افراد در پیش خرید خودرو علاوه بر صرفه‌جویی، سود مناسبی در هنگام فروش خودرو نیز عایدشان می‌شود.