ایسنا - معاون وزیر صنایع و معادن گفت: شرکت رنو پارس در تامین قطعه تندر-۹۰ ناشی‌گری کرد. افشین روغنی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد حذف شرکت رنوپارس از قرارداد تولید تندر-۹۰ به کجا رسید، گفت: طبق توافق اولیه قرار بود سالانه ۴۵۰‌هزار دستگاه تندر-۹۰ در کشور تولید شود و به منظور تامین قطعه مورد نیاز برای تولید این خودرو نیز شرکت رنوپارس ایجاد شد، اما در عمل این شرکت با ناشی‌گری خود نتوانست قطعه به میزان مورد نیاز تامین کرده و به همین دلیل تیراژ تولید تندر-۹۰ کاهش یافته؛ به طوری که عملا تولید این خودرو غیراقتصادی شده است.

وی افزود: در زمان امضای قرارداد تولید تندر-۹۰ در ایران، شرکت رنوپارس به عنوان تامین‌کننده قطعه با این بهانه که شرکت‌های ساپکو و سازه‌گستر قادر به تامین قطعه برای تولید تندر-۹۰ نیستند تاسیس شد، اما متاسفانه این شرکت فرانسوی تاکنون به تعهدات خود در قرارداد عمل نکرده است.

او با بیان این‌که در حال حاضر توانایی تامین قطعه تندر-۹۰ در شرکت‌های ساپکو و سازه‌گستر وجود دارد، درباره موضوع واگذاری تولید به یکی از دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو گفت: پیشنهاد تجمیع تولید تندر-۹۰ در یکی از کارخانه‌ها ارائه شده و این پیشنهاد در حال بررسی در هیات‌مدیره هر دو شرکت است. این مقام مسوول بدون اشاره به این‌که احتمال تجمیع تولید

تندر-۹۰ در ایران‌خودرو بیشتر است یا پارس‌خودرو، اعلام کرد: طرح انحلال رنوپارس و تامین قطعه تندر-۹۰ از سوی شرکت‌های ساپکو و سازه‌گستر یک برنامه در حال بررسی بوده که در نهایت هدف این است که منافع کشور و خودروسازان داخلی هرچه بیشتر تامین شود. معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنایع و معادن در عین حال در پاسخ به این سوال که تکلیف بدهی خودروسازان به رنوپارس چه می‌شود؟ اظهار داشت: بدهی خودروسازان به رنوپارس یک واقعیت است، اما نباید این موضوع تاثیر منفی روی تامین قطعه تندر-۹۰ بگذارد.

وی افزود: در هر صورت رنوپارس فرانسوی در ایران سرمایه‌گذاری کرده و چنین شرکتی باید سرمایه در گردش مورد نیاز را با خود به ایران می‌آورد تا بتواند قطعه تندر-۹۰ را تامین کند.