ایسنا - ارزان‌ترین خودروهای تولیدی جهان در ایران تولید و عرضه می‌شود. محمدرضا نجفی‌منش، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان مطلب بالا افزود: در حال حاضر بیشترین مقدار تولید و عرضه خودروها در ایران مربوط به خودروهایی با نرخ قیمتی بین هفت تا ۱۲ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه متوسط قیمت خودروهای تولیدی در اروپا ۲۵ هزار یورو است، خاطرنشان کرد: بنابراین در جهان تنها دو کشور چین و هند هستند که با توجه به تشابه نسبی وضعیت اقتصادی مصرف‌کنندگانشان با ایران، خودروهایی در محدوده قیمتی ما تولید می‌کنند. او خاطرنشان کرد: البته در چند سال گذشته پیش‌بینی ما این بود که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، خرید خودرو کاهش یابد، در حالی که در چهار سال گذشته معادل ۴۰ سال قبل از آن خودرو تولید شده و همه آنها نیز فروخته شد.

نجفی‌منش با بیان اینکه با توجه به ورود مصرف‌کنندگان جدید و جوانان به بازار تقاضا و تشدید روند خروج خودروهای فرسوده، تقاضای خودرو در سال‌های آینده باز هم افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: البته اخیرا تمایل مردم به خرید خودروهای گران قیمت بیشتر شده و بخشی از تقاضا حتی با استفاده از تسهیلات لیزینگی و بانکی به سمت خودروهای گران‌ قیمت‌تر حرکت کرده است.