ایسنا - رییس ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به خروج ۱۹۴ هزار دستگاه خودرو فرسوده از سال گذشته تاکنون گفت:‌ بیش از ۹۰ درصد این خودروها جایگزین شده و مالکان آنها وام دریافت کردند.

سردار محمد رویانیان با اشاره به اینکه در سال ۸۸، حدود ۱۵۷ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده و پرونده آنها بسته شده است، افزود: در سال جاری نیز حدود ۳۷ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است و ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور آمادگی دارد به هر میزان خودرویی که اسقاط شود، کمک بلاعوض پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سیستم بانکی در این زمینه کند عمل می‌کند و رفت و آمد بین خودروسازان و بانک طولانی شده و این امر موجب کندی تحویل خودروها می‌شود، از بانک‌ها خواست ضمن سرعت بخشی به فرآیند تخصیص وام به مالکان خودروهای فرسوده نسبت به اجرایی کردن بخشنا‌مه‌های صادره در این خصوص اقدام کنند.

رییس ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه تخصیص کمک بلاعوض از سوی ستاد فورا صورت می‌گیرد، گفت: آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده که قصد جایگزینی خودروی خود را دارند انتظار نداشته باشند که سریع کارشان انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۷ هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد به ایسنا گفت: اواخر پارسال بر اساس مذاکرات صورت گرفته با شرکت ایران‌خودرو قرار شد ۱۶۰ هزار خودرو فرسوده نیز توسط این شرکت در طرح سال ۸۸ جایگزین شود که بر این اساس با اجرای کامل این طرح حدود ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد.

رییس ستاد حمل‌و‌نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور تاکید کرد: مذاکرات با شرکت سایپا برای جایگزینی حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند.