گروه جهان: سه مهاجم طالبان در حمله به هتل «نورث گیت» افغانستان به همراه یک پلیس محافظ این هتل کشته شدند. گزارش‌های نخستین از افغانستان حکایت از این داشت که انفجاری مهیب در پایتخت افغانستان رخ داده است. در ادامه مشخص شد که طالبان به هتلی در کابل حمله کرده‌اند که از جمله پیمانکاران ارتش آمریکا در آن اقامت دارند. به گزارش الجزیره در این حمله چهار تن کشته شدند.

هتل «نورث‌گیت» در کابل که از آن به شدت محافظت می‌شود، در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام قرار دارد. این پایگاه هوایی در اختیار نیروهای آمریکایی است. نیمه‌شب یکشنبه خبر انفجار مهیبی در ورودی این هتل منتشر شد. بر اساس اطلاعات منتشرشده، کامیونی بمب‌گذاری‌شده سبب این انفجار بوده است. در ادامه پیکارجویان طالب به هتل حمله کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالرحمان رحیمی، رئیس پلیس کابل، صبح دوشنبه اعلام کرد که در جریان این حمله هر سه مهاجم و یک پلیس جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس، سه مامور پلیس هم مجروح شده‌اند اما به میهمانان و کارمندان هتل آسیبی نرسیده است. شدت انفجار در ورودی هتل به حدی بوده که صدای آن در بخش‌های زیادی از شهر شنیده شده است. ژنرال چارلز کلیولند، فرمانده نیروهای ناتو مستقر در افغانستان گفت که در جریان حمله بوده است. ناتو اما اعلام کرد که نمی‌تواند جزئیات حمله را تایید کند. طالبان پس از این حمله اطلاعیه‌ای صادر کردند و مسوولیت این حمله را پذیرفت. این اطلاعیه «مهاجمان آمریکایی» را هدف این حمله معرفی کرده است.

«نورث‌گیت» در پایگاه اینترنتی‌اش، خود را ارائه‌کننده خدمات به نهادهای نظامی و غیرنظامی در کشورهای بحران‌زده معرفی کرده است؛ هتلی در کابل (محل حمله) از جمله دارایی‌های «نورث‌گیت» معرفی شده است. این هتل مجتمعی دیپلماتیک خوانده شده است. یکی از شاهدان عینی به الجزیره گفت که مهاجمان نتوانستند خود را به داخل هتل برسانند برای همین تعداد تلفات کاهش پیدا کرد. شبکه تلویزیونی طلوع نیز خبر داد که همه میهمانان این هتل در سلامت کامل به سر می‌برند و به هیچ‌کدام از آنها آسیبی وارد نشده است.

طلوع نیوز در بخش خبری خود گفت که عاملان این حمله ۳ تن بودند و هر سه کشته شدند. دو تن از آنها با ضرب گلوله پلیس از پای درآمدند و یک تن دیگر نیز با منفجر کردن خود کشته شد. صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان هم گفت: حمله مهاجمان انتحاری در کابل به‌طور کامل مهار شد. او افزود: در این حمله تنها یک عامل توانست کمربند انفجاری خود را بکشد، دو تن دیگر پیش از اقدام خودشان توسط پلیس از پای درآمدند. صدیقی با تایید اظهارات طالبان گفت: شرکتی در نزدیکی نورث گیت وجود دارد که محل رفت و آمد افراد خارجی به منظور تدارکات بین‌المللی است و طالبان قصد داشت این شرکت را مورد هدف قرار دهد.