پنج‌شنبه شب کمیته منتخب، انبوهی از شواهد و شهادت افراد مطلع- عمدتا توسط دستیاران ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان- جمع‌آوری کرد که نه تنها برای قضاوت تاریخ مفید است، بلکه تا حدی اهداف پنل تحقیقاتی را فراهم کرد تا بتواند اتهاماتی را علیه دونالد ترامپ فراهم آورد تا در انتخابات سال ۲۰۲۴، شرایطی را برای قضاوت رای‌‌دهندگان فراهم کند. همان‌طور که لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه از وایومینگ که نایب‌رئیس این هیات است، به صراحت گفت: «یکی از اهداف آنها متقاعد کردن رای‌‌دهندگان به این است که ترامپ صلاحیت این پست را ندارد.» ترامپ گفته است می‌خواهد در انتخابات سال ۲۰۲۴، مجددا نامزد شود.

چنی گفت: «هر آمریکایی باید این مساله را در نظر بگیرد. باید رای‌‌دهندگان از خود بپرسند که آیا آنها می‌خواهند به رئیس‌‌جمهوری رای بدهند که چنین رفتاری را از خود نشان داده است. آیا می‌توان مجددا به او اعتماد کرد تا دوباره چنین پست مهمی را در اختیارش قرار داد.» هدف دیگر، همان‌طور که کمیته برای ماه‌ها اعلام کرده است، تحت فشار قرار دادن وزارت دادگستری برای پیگیری تحقیقات فوری‌‌تر و تهاجمی‌‌تر است، درباره اینکه آیا دونالد ترامپ می‌تواند به خاطر اقداماتش تحت تعقیب قرار گیرد یا خیر. بنی تامپسون، نماینده دموکرات از «می‌‌سی‌‌سی‌‌پی» که رئیس این هیات است، گفت: «‌این نیاز به پاسخگویی، پاسخگویی به قانون، پاسخگویی به مردم آمریکا، پاسخگویی در هر سطحی دارد.» او گفت: «اگر هیچ‌گونه پاسخگویی برای ۶ ژانویه وجود نداشته باشد، من می‌‌ترسم که این تبدیل به رویه شود و دیگر نتوانیم عنان دموکراسی خود را به دست‌گیریم. باید عواقب سختی برای مسوولان شرایط ۶ ژانویه وجود داشته باشد.»

با این حال میزان تحمیل هزینه‌های سیاسی از طریق تغییر دیدگاه‌ها نسبت به او در میان رای‌‌دهندگان متقاعدکننده، ممکن است تا زمانی که کمپین بعدی آغاز شود، به‌طور کامل مشخص نباشد. همچنین کمیته هنوز درباره ارجاع جزایی به وزارت دادگستری تصمیم نگرفته است، اقدامی که کاملا نمادین خواهد بود و دادستان‌های فدرال را به ایجاد پرونده علیه ترامپ ملزم نمی‌کند، همان‌طور که این موضوع در جلسات استماع مطرح شد. اما حداقل، جلسات استماع کمیته زمینه‌‌ای برای مانورهای اولیه درباره مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ ایجاد کرده است که چالش‌‌هایی را برای ترامپ در میان مستقل‌‌ها و جمهوری‌خواهانی که ممکن است خواهان چهره‌‌ای جدید و نامزد آینده‌‌نگرتر باشند، ایجاد کرده است.