ویدئوی وست، پر از عکس‌هایی از زندگی او در فعالیت‌های اجتماعی و کلیپ‌هایی از خود در برنامه‌های جو روگان و بیل ماهر است. او در این ویدئو بینندگان را نیز به وب‌سایت کمپینش هدایت کرد که شامل برخی از پلتفرم‌های سیاسی و درخواست‌هایش برای کمک‌های مالی است. طیف سیاست‌های وست شامل ایجاد مراقبت‌های بهداشتی برای همه، ممنوعیت لابی‌گری شرکت‌ها، انحلال ناتو، توقف همه کمک‌های نظامی خارجی و لغو بدهی‌های دانشجویی است. وست، استاد فلسفه و عمل‌گرای مسیحی در مدرسه دینی اتحادیه و استاد سابق دانشگاه هاروارد، برای دهه‌ها یک شخصیت علمی و مفسر برجسته بوده است. او بارها از آنچه او به‌عنوان یک تشکیلات نئولیبرالی که بر سیاست مسلط است، انتقاد کرده و خود را یک سوسیالیست دموکراتیک توصیف کرده است.

گه‌گاه او مستقیما درگیر سیاست شده است، از جمله در سال۲۰۱۶ زمانی که از برنی سندرز، نامزد دموکرات آن زمان ریاست‌جمهوری حمایت کرد و با او در مبارزات انتخاباتی ظاهر شد. وست روز دوشنبه با حضور در برنامه محبوب راسل برند در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئوی آنلاین رامبل، خبر خود را مبنی بر حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کرد. وست به برند، تقویت‌کننده مکرر تئوری‌های توطئه گفت که درحالی‌که آن دو درباره کمپین وست بحث می‌کنند، او شوی مذهبی برند را همواره تماشا می‌کند. برند در ابتدای برنامه خود، پیش از اینکه نام او را در کنار نام‌هایی همچون ماریان ویلیامسون و رابرت اف کندی جونیور، فعال ضد واکسن ببرد، گفت: «ما به مقداری رادیکالیسم در سیاست نیاز داریم.» او که از وست به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نام برد، گفت: همان‌گونه که ما از صحبت کردن با ماریان ویلیامسون خوشحال می‌شوم، همان‌گونه که از صحبت کردن با رابرت اف.کندی خوشحال می‌شویم، با همان دلایل، ما از صحبت کردن با دکتر کورنل وست هیجان‌زده می‌شویم.»

کورنل وست پیش‌تر به‌دلیل جانبداری دانشگاه هاروارد از اسرائیل در برابر فلسطین استعفا کرده بود. او در توییتر درخصوص استعفای خود نوشته بود: «این نامه استعفای من به سرپرست دانشگاه هاروارد است، تلاش خواهم کرد تا حقیقت کامل را درباره انحطاط حاکم بر دانشگاه که منافع مادی را در اولویت قرار داده، بگویم.» پروفسور وست یک فیلسوف و اندیشمند آمریکایی است که کتاب‌های زیادی هم نوشته و در چندین فیلم هالیوودی هم مشارکت داشته است.