گروه بین‌الملل- بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، در گفت‌و‌گو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی مسوولیت سرکوب‌های معترضان در این کشور را از خود سلب کرد و گفت، هدایت نیروهایی که در این سرکوب‌ها دست دارند در اختیار او نیست. اسد که از ماه مارس گذشته با اعتراض‌های مردمی در سوریه روبه‌رو شده است، در گفت‌و‌گویی بی‌سابقه، به شبکه تلویزیونی «ای‌.بی.سی» آمریکا گفت: «من رییس‌جمهوری هستم. من صاحب کشور نیستم، لذا اینها نیروهای من نیستند.»مصاحبه رییس‌جمهوری سوریه با خانم باربارا والترز روز دوشنبه انجام شده است ولی قرار بود دیروز از شبکه ای.بی.‌سی پخش شود.

اسد در این مصاحبه گفته است: «بین اتخاذ سیاستی مبنی بر سرکوب و اشتباهات صورت گرفته از سوی برخی مقام‌های دولتی تفاوت وجود دارد. این یک تفاوت بسیار بزرگ است.»او هر گونه احساس تقصیر درباره سرکوب‌ها را رد کرد و گفت: «من برای محافظت از مردم بهترین کارها را انجام داده‌ام، لذا احساس گناه نمی‌کنم.

شما باید برای جان‌هایی که از دست رفته‌اند متاسف باشید. اما وقتی که کسی را نمی‌کشید، نباید احساس گناه کنید.»باربارا والترز در چالش با سخنان رییس‌جمهوری سوریه، به او گفته است: «بازرسی‌های خانه به خانه صورت گرفته و کودکان بازداشت شده‌اند. من این تصاویر را دیدم.»

بشار اسد در پاسخ گفت: «بگذار با تو رک باشم باربارا؛ من حرف تو را باور نمی‌کنم.»