گروه بین‌الملل - بیل‌گیتس،‌ رییس مایکروسافت و یکی از ثروتمند‌ترین مردان جهان، از بزرگ‌ترین کمپانی تولید‌کننده نرم‌افزار جهان کناره‌گیری می‌کند تا به امور سازمان بزرگ خیریه خود رسیدگی کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، بیل‌گیتس که شهرت و ثروت خود را مدیون توسعه کمپانی تولید نرم‌افزار است، قصد دارد باقی عمر خود را صرف امور خیریه کند. وی از نوجوانی رویای کامپیوتر شخصی برای هرنفر را در سر داشت و همین رویا را مبنای تلاش خود درآینده ساخت. بیل‌گیتس که فرزند وکیل دعاوی در سیاتل بود، اولین کامپیوتر خود را در سن ۱۳ سالگی ساخت.

وی در دانشگاه هاروارد تمام وقت خود را صرف برنامه‌نویسی کامپیوتر و البته تفریح کرد که سرانجام باعث اخراجش از دانشگاه شد. پس از اخراج از دانشگاه وی به مکزیکوسیتی رفت و با دوست دوران کودکی خود پل‌آلن، مایکروسافت را راه‌اندازی کرد.

اولین موفقیت بزرگ وی در سال ۱۹۸۰ رخ داد؛ وقتی مایکروسافت با آی.‌بی‌.ام برای تولید سیستم عامل داس DOS قراردادی امضا کرد. بیل‌گیتس علت موفقیت مایکروسافت را مدیریت صحیح و خوب خود و نیز مدیریت بد رقبا می‌داند. بیل‌گیتس امسال دیگر ثروتمندترین مرد جهان نبود، به این دلیل که بخشی از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص داده است تا از معدود ثروتمندان جهان باشد که تعهد به ایده‌آل‌های انسانی را محترم و جدی می‌پندارد. او موسسه خیریه‌ای به نام بنیاد بیل و ملیندا گیتس همراه با ویلیام وارن بافت و کارلوس سلیم تاسیس کرده است و تعهد کرده است که خود این موسسه را مدیریت کند.

در نتیجه او همچنان مدیر مایکروسافت است و بر روی پروژه‌های تکنولوژی ویژه کار خواهد کرد اما کار روزانه خود را در این کمپانی ترک می‌کند. نام گیتس در جهان نه به دلیل این‌که سال‌ها ثروتمند‌ترین مرد جهان بود، بلکه به‌عنوان سخاوتمندترین فرد جهان که از هوش و ثروت خود برای تحقق ایده‌آل‌های انسانی استفاده کرد، خواهد ماند.