اتهام یازده نفر به دست داشتن در کلاهبرداری ازکارت‌های اعتباری

گروه بین‌الملل - بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا یازده نفر از جمله یکی از افراد سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا به دست داشتن در هک کردن اطلاعات ۹ شرکت خرده فروشی عمده و سرقت و فروش بیش از ۴۱میلیون شماره کارت اعتباری متهم شدند. این مورد رخنه در اطلاعات بزرگ‌ترین پرونده سرقت هویت و هک کردن است که توسط وزارت دادگستری پیگیری می‌شود و مضنونان به اتهام توطئه، مزاحمت کامپیوتری، کلاهبرداری و سرقت هویت متهم شدند.

سه نفر از این متهمان ساکن آمریکا هستند و بقیه اهل استونی، اوکراین، بلاروس و چین هستند.

در کیفرخواستی که توسط هیات منصفه عالی فدرال در بوستون اعلام شده است، مضنونان به شبکه‌های کامپیوتر وایرلس خرده فروشان وارد شدند و برنامه‌ای را اجرا کردند که شماره‌های کارت‌ها، رمز عبور و اطلاعات صورت حساب‌ها را ضبط کرد.

دادستان کل مایکل موکاسی در کنفرانس خبری گفت: آنها از روش‌های پیشرفته هک استفاده کردند که به آنها امکان داد به سیستم‌های امنیتی نفوذ کنند و برنامه‌هایی را نصب کنند که اطلاعات مالی شخصی را جمع می‌کردند.

آنها این اطلاعات را می‌فروختند یا خود از آنها استفاده می‌کردند و همه به طور کلی موجب زیان‌های گسترده به بانک‌ها، خرده‌فروشان و مشتریان شده‌اند.

موکاسی گفت: مقدار کل پولی که به سرقت رفته است در این زمان قابل اندازه‌گیری نیست.

مایکل جی‌سالیوان وکیل دعاوی آمریکا گفت: در حالی که اکثر قربانیان در ایالات متحده هستند، مقامات هنوز همه افرادی را که شماره کارت آنها دزدیده شده است، شناسایی نکرده‌اند. من فکر می‌کنم بسیاری از افراد نمی‌دانند که اطلاعات شناسایی آنها به خطر افتاده است.

سالیوان گفت:‌ این متهمان به سرقت، نابغه کامپیوتر نیستند؛ بلکه فرصت‌طلبانی هستند که از تکنیکی استفاده کرده‌اند که شامل جست و‌جو با لپ‌تاپ در مناطق مختلف و پیدا کردن سیگنال‌های قابل دسترسی اینترنت وایرلس است و به محض آن که در معرض شبکه آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند برنامه‌ای را نصب می‌کنند که شماره کارت‌های اعتباری را از شبکه‌های پردازش خرده فروشان ضبط می‌کند.