گروه بین‌الملل: موسسه‌های رتبه‌بندی استاندارد اند پورز و فیچ به ترتیب رتبه اعتباری اسپانیا و یونان را افزایش دادند، زیرا چشم‌انداز اقتصادی در این دو کشور که در کانون بحران بدهی‌های اروپا قرار داشتند، بهبود یافته است.

به گزارش بلومبرگ، موسسه رتبه‌بندی استاندارد اند پورز رتبه اعتباری بلندمدت اسپانیا را یک درجه ارتقا داد و به BBB رساند. موسسه رتبه‌بندی فیچ نیز رتبه اعتباری یونان را با یک درجه افزایش به B رساند. این رتبه پنج درجه کمتر از درجه سرمایه‌گذاری است. موسسه فیچ در باره یونان گفت: «اقتصاد درحال بهبود است». موسسه استاندارد اند پورز نیز در بیانیه‌ای چشم‌انداز اسپانیا را باثبات خواند. در این بیانیه آمده است: «این ارتقای رتبه، نشان‌دهنده نظر ماست مبنی براینکه در نتیجه اصلاحات ساختاری در اسپانیا از سال ۲۰۱۰ تاکنون، رشد اقتصادی و رقابت‌پذیری درحال بهبود است. ما پیش‌بینی خود را از میانگین رشد تولید ناخالص داخلی اسپانیا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ از ۲/۱ درصد به ۶/۱ درصد افزایش داده‌ایم.»

موسسه استاندارد اند پورز همچنین رتبه بلندمدت هلند را درسطح + AA حفظ و اعلام کرد چشم‌انداز این کشور باثبات است. این موسسه رتبه‌بندی در ماه نوامبر به‌دلیل چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصادی، رتبه سه A هلند را کاهش داد.