&#۳۹;بجورینار موکسنس&#۳۹; عضو پارلمان نروژ در بیانیه ای مطبوعاتی اعلان کرد: این نامزدی، بازتاب همبستگی فزاینده بین المللی با مبارزه فلسطینیان برای عدالت، کرامت و آزادی از اشغال اسرائیل است.

بی دی اس، جنبشی بین المللی و غیرخشونت آمیز حامی آزادی، مساوات و صلح عادلانه برای فلسطینیان است که بر این باور است که مردم فلسطین باید از همان حقوق همه انسان ها، برخوردار شوند.

بی دی اس که ۱۱ سال پیش با الهام از جنش غیرخشونت آمیز ضد تبعیض نژادی آفریقای جنوبی، تاسیس شد و اکنون از حمایت اتحادیه ها، انجمن ها و مجامع دانشگاهی، کلیساها و جنبش های اصیل در حدود ۵۰ کشور جهان برخوردار است، به شدت با حمایت غرب از اقدامات نژادپرستانه صهیونیست ها و ساخت آبادی های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان، مبارزه می کند و خواستار اقداماتی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای گردن نهادن به قوانین بین المللی و حقوق بشر است.

این بیانیه می افزاید: اعطای جایزه صلح نوبل سال جاری میلادی به این جنبش، نشانه نیرومندی با تاکید بر تعهد جامعه بین المللی برای حمایت از صلح عادلانه برای فلسطینیان و همه مردم خاورمیانه خواهد بود.

جایزه نوبل در دهم دسامبر هر سال در اسلو پایتخت نروژ توسط کمیته جایزه نوبل در پنج رشته شامل صلح، شیمی، فیزیک، پزشکی و ادبیات، داده می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.