۱۰ سال پیش در چنین روزی هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد. انتخاباتی که دو سال بعد از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد برگزار می شد و دولت وقت تمام تلاشش را کرد تا حامیانش را در خانه ملت صاحب کرسی کند.

حجت الاسلام مهدی کروبی که چهار سال بود ریاست مجلس را به حدادعادل واگذار کرده بود در کسوت دبیرکل حزب اعتماد ملی  در چنین روزی گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که چند نماینده‌مان وارد مجلس شورای اسلامی شوند، چون جمهوری اسلامی کشور ماست و ما یک جریان فکری هستیم، یک حزب هستیم و باید یک حضور جدی در عرصه داشته باشیم.

کروبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در آن روز گفت: میزان ناظران حزب اعتماد ملی در پای صندوق‌های رای و برگزاری انتخابات مطلوب گفت: واقعیت این است که من نمی‌دانم تعداد ناظران حزب اعتماد ملی در پای صندوق‌های رای چه تعداد است؛ چراکه مسوول ستاد انتخابات ما در کل کشور فرد دیگری است. دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: البته امروز که در حزب حضور پیدا کردم، عده‌ای از دوستان گزارش می‌دادند که اجازه ندادند برخی از ناظران حضور پیدا کنند یا این‌که خود ناظران ما حضوری فعال نداشتند؛ مثلا برخی از دوستان می‌گفتند که اجازه ندادند ناظران در پای صندوق‌های رای در برخی از حوزه‌ها حضور پیدا کنند. وی با بیان این‌که " ما هم نگران هستیم و هم امیدوار" گفت: نگرانی ما از این بابت است که عده‌ای خودسر بخواهند دخل و تصرفی انجام دهند و از طرفی دیگر با توجه به صحبت‌هایی که با مجموعه‌ دوستان در وزارت کشور انجام داده‌ایم و قول‌هایی که آن‌ها برای صیانت از آراء داده‌اند، اکنون امیدواریم و در نشستی که امروز نیز با دوستان وزارت کشور در حاشیه‌ بازدید از ستاد انتخابات داشتیم آن‌ها نیز بار دیگر به ما اطمینان دادند و صحبت‌های‌شان امیدوارکننده بود.

او هم‌چنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که "ما از شورای نگهبان تشکر و قدردانی می‌کنیم" گفت: ولی واقعیت این است که مجموعه‌ای از نیروهای خوب حزبی ما رد شده‌اند، با آن‌که نه در قضیه تحصن بوده‌اند و نه در قضیه امضاء و بیرون از مجلس بودند و در واقع مجموعه‌ای از نیروهای دسته اول ما رد شدند و من در مصاحبه‌ای که داشتم گفتم که رقیب ما با نیروهای دسته اول خود وارد عرصه شده است ولی در جریان انتخابات مقداری از نیروهای دسته اول ما رد شده‌اند و ما با نیروهای دسته دوم‌مان وارد شده‌ایم؛ لذا اگر آن‌ها پیروز شدند نباید تصور کنند که خیلی قوی بودند، چراکه مجموعه‌ای از دوستان ما رد شده‌اند. دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر نتایج انتخابات مجلس هشتم بر فعالیت‌های این تشکل در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: ما در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم حضوری محکم و جدی خواهیم داشت و برای ما فرقی نمی‌کند که چند نماینده‌مان وارد مجلس شورای اسلامی شوند، چون جمهوری اسلامی کشور ماست و ما یک جریان فکری هستیم، یک حزب هستیم و باید یک حضور جدی در عرصه داشته باشیم.

 توصیه کروبی برای بازگشت پیرموذن به کشور

کروبی در این مصاحبه ای که سال 86 در جمع خبرنگاران داشته است به حواشی آن دوران پاسخ می دهد. یکی از این حواشی مصاحبه‌ی پیرموذن با رادیو آمریکا بود. او در این رابطه گفت: باور کنید که سر من آن‌قدر شلوغ بود که واقعا نمی‌دانم ایشان چه چیزی گفته‌اند و چه مطالبی مطرح شده است، ولی اصل مساله مصاحبه با رادیو آمریکا کار اشتباه و بدی بوده است. البته باید فضا به گونه‌ای باشد که وی به کشور بیاید و به صورت مناسب مسائل مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که واقعا قضیه چه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.