احمد الاسدی، سخنگوی حشد شعبی درباره تهدیدات آمریکا علیه سوریه گفت: ما با این تهدیدات مخالفیم. این تهدیدات نقض قوانین بین المللی است و بهانه‌های آمریکا برای حمله به دمشق قانع کننده نیست. هرگونه تجاوز آمریکا به سوریه به نفع گروه‌های تروریستی در این کشور و عراق است.

وی افزود: هرگونه جنگی در منطقه بر عراق تأثیر منفی خواهد گذاشت و تهدیدات آمریکا منجر به تشدید اوضاع و تنش منطقه‌ای می‌شود.

الاسدی گفت که هنوز جنگ علیه تروریسم به طور کامل به پایان نرسیده و باید باندهای داعش در برخی مناطق تحت پیگرد قرار گیرند.

وی بر مخالفتش با نفوذ نیروهای ترکیه به عراق و نقض حاکمیت کشور نیز تأکید کرد.

او درباره اظهارات عزت الدوری، معاون سابق صدام و دبیرکل حزب بعث گفت: تهدیدات وی هیچ ارزشی ندارد و حزب بعث در عراق تأثیر واقعی ندارد.

سخنگوی ائتلاف الفتح در انتخابات پارلمانی عراق همچنین گفت: ائتلاف الفتح از گروه‌های مقاومت و سیاسی و جریان‌های مدنی تشکیل می‌شود. نباید حشد شعبی را به عنوان یک نهاد نظامی و امنیتی وارد رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی کرد.  برنامه ائتلاف الفتح بر پایه بازسازی نهادهای کشور و مبارزه با فساد است. ائتلاف الفتح قادر است با بقیه گروه‌های مقاومت مذاکره کند.

الاسدی تأکید کرد: ائتلاف الفتح موضع یکسانی درباره تمامی طرف‌های سیاسی در عراق دارد و ویژگی‌های مشترکی با ائتلاف النصر و دولت القانون دارد.

وی گفت: مخالفت جدی از سوی آمریکا درباره در اختیار گرفتن پست نخست‌وزیری از سوی هادی العامری، رئیس سازمان بدر عراق وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.