در معاملات امروز ۷۰۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال در ۵۰ هزار و ۳۰۴ نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۸۶ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۹۶ واحد رشد کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) ۱۴۵ واحد بالارفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. همچنین شاخص آزاد شناور نیز ۴۱۷ واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول (مختص به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) ۱۵۶ واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۷۹۲ واحد افزایش یافت.

** خودرو صدرنشین شد

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه ۲۱۶ میلیون سهم به ارزش ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه فلزات اساسی به ارزش ۲۰۶ میلیارد ریال و تامین آب، برق و گاز به ارزش ۹۹ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم معاملات امروز، گروه بانک ها با داد و ستدی به ارزش ۷۶ میلیارد ریال قرار گرفت. گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز، نمادهای همراه (همراه اول)، خساپا (سایپا)، جم (پتروشیمی جم) و مبین (پتروشیمی مبین) بیشترین تاثیر مثبت را در بورس داشت و آن را بالا برد، در مقابل، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین) و فملی (ملی صنایع مس) بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشت.

** مبادله ۹۰ هزار ورقه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

شاخص کل فرابورس امروز با بیش از ۷ واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۸۱ واحدی ایستاد. در معاملات امروز، بیش از ۳۴۸ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از دو هزار و ۴۹ میلیارد ریال مبادله شد.

نماد زاگرس (پتروشیمی زاگرس) با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال ارزش، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیش از ۵۷ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند. 

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز بیش از یک میلیون ورقه بهادار با ارزش حدود یک هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین بیش از ۹۰ هزار ورقه تسه (تسهیلات مسکن) با ارزشی بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۹۶ با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.