قیمت سکه و طلا کاهش یافت

سیگنال دوم وزارت خارجه ایران به قیمت دلار!

کدخبر: ۴۶۰۷۶۸
اقتصادنیوز : در بازار ارز و طلای امروز شنبه 20 آذر 1400 قیمت دلار در بازار متشکل ، قیمت طلا و قیمت سکه کاهشی بود.
سیگنال  دوم وزارت خارجه ایران به قیمت دلار!
به گزارش اقتصادنیوز ،  قیمت دلار در بازار متشکل امروز شنبه 20 آذر 1400 با افت 15 تومانی بروی 27 هزار و 434 تومان قرار گرفت. 

قیمت درهم نزولی شد

 قیمت درهم در ابتدای بازار ارز امروز تا 8 هزار و 420 تومان پیش رفت  اما در ساعات پایانی 40 تومان از ارزش خود را از دست  داد و با 8 هزار و 340 تومان بسته شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 30 هزار و 632 تومان به دست می‌آمد. 

فروش قسطی خودرو به جانبازان

قیمت سکه و طلا کاهش یافت 

قیمت اونس طلا  در بازار امروز 2 دلار افت کرد و با 1783 دلار معامله شد. قیمت دو فلز گران بهای داخلی هم امروز بر مدار کاهش قرار گرفت. قیمت طلا 18 عیار امروز 11 هزار و 500 تومان ارزان شد. قیمت طلا امروز 1 میلیون و 295 هزار و 200 تومان را برای خود ثبت کرد. قیمت سکه نیز 90 هزار تومان عقب نشینی کرد و با 13 میلیون و 105 هزار تومان  معامله شد. 

سیگنال دوم وزارت خارجه ایران به قیمت دلار 

روز پنجشنبه گذشته  مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دولت سیزدهم گفته بود: مطالبات ارزی ایران از یکی از کشور‌ها در آینده نزدیک آزادسازی خواهد شد، همچنین اخیرا ۳.۵ میلیارد دلار از مطالبات ارزی ایران آزاد شده است. مطالباتی با رقم های بالاتری از کشور‌های دیگر نیز داریم که مذاکرات ‌مان برای آزادسازی آن انجام شده و به نتایج خوبی رسیده است.

همزمان با اعلام اینکه بخشی از دارایی‌های بلوکه‌شده‌ی ایران در خارج از کشور آزاد شده است، وزارت امور خارجه آمریکا با تکذیب این خبر اعلام شده از سوی معاون وزیر امور خارجه دولت سیزدهم تاکید کرد: هیچ یک از دارایی های مسدود شده ایران آزاد نشده است و اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد. 

امروز هم سعید خطیب زاده  سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت : به زودی سران برخی کشورها از جمله ترکیه در تهران خواهند بود و بزودی میزبانی خواهیم کرد.

برنامه جدیدی را در وزارت امور خارجه طراحی کردیم به عنوان نقشه راه و سند‌های ۲۰ ساله با کشور‌های همسایه که با روسیه تقریبا نهایی شده و مجوز را از هیأت دولت اخذ خواهیم کرد.در ۱۰۰ روز گذشته دو و نیم برابر تا سه برابر روابط اقتصادی وسعت پیدا کرده است. با برخی از کشورهای همسایه در حوزه‌های پولی و مالی گشایش‌ها اتفاق افتاده و ان‌شاءالله در روزهای آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای بهتری در راه است.

همچنین محمد مرندی، تحلیلگر مسایل بین الملل که همراه تیم مذاکره کننده ایران در وین حضور دارد در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: ایران هیچ گونه موضوعی که پیش از این بر سر آن توافق کرده است را رد نمی کند.وی در گفت وگو با این شبکه قطری تاکید کرد که طرف اروپایی در مذاکرات انعطاف نشان داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید