حمله تروریستی به خودروهای مسافربری/ چند نفر کشته شدند؟

عناصر گروه تروریستی «الشباب» مرتبط با گروه القاعده در حمله به خودروهای مسافربری در منطقه هیران واقع در مرکز سومالی، ۲۰ نفر را به قتل رساندند.

خبرگزاری سومالی به نقل از «علمی محمد بری» یکی از سرشناسان محلی سومالی گزارش داد که تروریست‌ها چندین خودروی مسافربری را در منطقه «افر اردود» واقع در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر «بلدوین» را متوقف کرده و شروع به تیراندازی به سمت غیرنظامیان کردند که در نتیجه آن ۲۰ نفر از جمله چند زن و کودک کشته شدند.

طبق گزارش وبگاه «الصومال الجدید»، گزارش‌های رسیده از منطقه هیران حاکی از آن است که گروه تروریستی الشباب ۲۰ نفر را به قتل رسانده و بیش از هشت کامیون حمل مواد غذایی را آتش زده است.

این حمله در منطقه «افر-اردود» واقع در حد فاصل بین شهر بلدوین و شهرک محاس رخ داده و خودروهایی که برای انتقال اجساد به مکان حادثه مراجعت کرده‌اند با انفجار بمب دست‌سازی که عناصر الشباب در جاده کار گذاشته بودند، هدف قرار گرفتند.

گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را پذیرفت و مدعی شد شبه‌نظامیانی را که اخیرا با این گروه در هیران مبارزه کرده‌اند، هدف قرار داده است اما مسئولان دولتی گفته‌اند که تمامی قربانیان از غیرنظامیان بودند که مواد غذایی به شهرک محاس منتقل می‌کردند.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در موگادیشو در بیانیه‌ای از حمله عناصر الشباب به چندین خودرو در هیران، بشدت ابراز نگرانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.