۹۰ هزار هنرمند شناسنامه دار

دنیای اقتصاد-تبریز: محمد هاشمی، در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این نوع رفتارهای هنجارشکنانه به هیچ عنوان ما را نسبت به ارتقای جایگاه اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه غافل نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه مساله اقتصاد هنر حدود ۱۰۰ هزار نفر از فعالان فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی برای ما مهم و ارجح است، یادآور شد: تلاش برای تعالی و توانمندی و عزت آنها رسالت اصلی و مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمرکززدایی سیاست قطعی این وزارتخانه است، یادآور شد: در این زمینه تلاش همه جانبه می کنیم که کارها را تا جائی که امکان دارد، واگذار کنیم و چند تصمیم مناسب نیز در دولت گرفته شده است تا کارها بر مدار استان ها بچرخد و این امر با جدیت پیگیری می شود.

وی سهم ادارات استان ها از بودجه کشور را حدود ۳ درصد اعلام و اضافه کرد: اما توقع داریم در آذربایجان شرقی این رقم بیشتر شود، زیرا صحبت از مکتب تبریز است که بسیار مهم و تاثیرگذار است و سنت تبریزی در عرصه فرهنگ و رسانه جایگاه بسیار رفیعی دارد.

وی با بیان اینکه مساله تبریز و آذربایجان در آسمان فرهنگ و هنر ایران رفیع است، خطاب به مدیرکل جدید، اظهار داشت: همه توان را باید بسیج کرد تا اتفاقات خوب و متفاوت در این استان بیفتد و باید تلاش کنید سنت حسنه ای بر جای بگذارید تا برای سال ها نیکی در این خطه جاری و ساری شود.

در این مراسم از زحمات ۲۲ ماهه سیدقاسم ناظمی قدردانی و سیدمحمدحسین بلاغی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.