عصبانیت از مولوی عبدالحمید /رسانه اصولگرا: او در شرایط عادی قرار ندارد /علمای اهل سنت فعلا سکوت کرده اند

روزنامه اصولگرای فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد در یادداشتی به مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان انتقاداتی تند وارد کرد و نوشت: 

مولوی عبدالحمید در مسائل داخلی  می‌خواهد نقش رهبری اهل‌سنت ایران را برعهده بگیرد؛ نقشی که با توجه به مواضعش برای سایر علمای اهل‌سنت مخاطره‌آمیز است. علمای اهل‌سنت بارها و بارها تلاش کرده‌اند تا بدون اشاره به مولوی عبدالحمید، مواضع او را رد کنند اما گاهی هم پیش آمده که کاسه صبرشان لبریز شده است و دست به امضای بیانیه دسته‌جمعی در نفی مواضع او زده‌اند. نمونه‌اش بیانیه ۲۰ نفر از علما و روحانیون اهل‌سنت در انتقاد از اظهارات عبدالحمید درباره امامان جمعه و مساجد در استان کردستان است.

مولوی عبدالحمید این روزها ردای کنشگری سیاسی بر تن کرده و مطالبی را بیان می‌کند که بر‌خلاف دیدگاه‌های فقهی خودش و سایر اهل‌سنت است. در چنین وضعیتی علمای اهل‌سنت کمی تدبیر و سکوت کرده‌اند تا غبارها فرونشیند و مولوی عبدالحمید به شرایط عادی بازگردد. او در شرایط عادی قرار ندارد که اگر می‌داشت طبیعی نبود یک‌سال پس از اینکه گفته بود «شرایط زنان و دختران، با سابق بسیار متفاوت است» و «قبل از انقلاب دختران اجازه رفتن به مدرسه را نداشتند» و «انتخاباتی هم در این استان نبود» و «زنان در مسائل اجتماعی و در عرصه تحصیلات و در این مسائل خیلی عقب‌ماندگی داشتند» به یکباره ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشد و بگوید: «تبعیض نسبت به زنان اکنون بیداد می‌کند و آنها تبدیل به شهروند درجه دو شده‌اند و حق و حقوق و جایگاه آنان همچون اقوام و مذاهب با تبعیض گسترده روبه‌رو شده است.»این تضادهای گفتاری آن‌هم در کمتر از یک‌سال نشان می‌دهد او نه براساس فقه و دین که براساس امیال شخصی‌اش در چند ماه اخیر سخن گفته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.