روسیه دست به افشاگری زد/ کنترل آمریکا بر زرادخانه‌های هسته‌ای فرانسه و انگلیس

پسکوف امروز پنجشنبه ضمن اعلام این موضوع به خبرنگاران گفت که این عامل در مذاکرات کاهش توان هسته‌ای روسیه و آمریکا باید در نظر گرفته شده و مورد گفتگو قرار گیرد.

سخنگوی کاخ کرملین ابراز داشت: از نقطه نظر ما، قطعا زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور فرانسه و انگلیس عملا تحت کنترل آمریکا هستند بنابراین اگر ما با آمریکا گفتگو کنیم، عدم در نظر گرفتن این دو زرادخانه هسته‌ای واقعا بی معنی است.

اظهارات این مقام روسی در حالی مطرح می‌شود که روز چهارشنبه «آن- کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت: پاریس می‌تواند به مذاکرات احتمالی در مورد تسلیحات راهبردی ملحق شود فقط در صورتیکه روسیه و آمریکا به طور قابل توجهی زرادخانه‌های هسته‌ای خود را به اندازه فرانسه کاهش دهند.

پسکوف همچنین در واکنش به ادعاهای کی‌یف در مورد اینکه به جای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بدل او از منطقه عملیات نظامی ویژه بازدید کرده، اظهار تعجب کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه گفت که روسیه هیچ ارزیابی از چشم اندازهای پیوستن اوکراین به ناتو در ارتباط با سفر امروز ینس استولتنبرگ دبیر کل این بلوک به کی‌یف ندارد. وی افزود که جلوگیری از عضویت کی‌یف در ناتو همچنان یکی از اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین باقی می‌ماند.

پوتین دوشنبه این هفته از مناطق جنگی بین روسیه و اوکراین دیدن کرد و به گزارش‌های رهبران نظامی در مورد وضعیت خرسون، زاپوریژیا و لوگانسک گوش کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.