افشاگری نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا درباره اوکراین

وارث خانواده مشهور کندی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با اشاره به سیاست شکست خورده کشورش در اوکرین، گفت: جنگ اوکراین موجب نزدیکی روسیه و چین شده است و این تهدیدی راهبردی علیه آمریکاست.

یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وضعیت اقتصادی و اجتماعی در این کشور را وخیم توصیف کرد.

وزارت دفاع بیانیه صادر کرد

تودی نیوز آفریقا گزارش داد، «رابرت اف کندی» نامزد ریاست جمهوری آمریکا، که دو روز پیش کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد، در اظهاراتی اعلام کرد که یک چهارم مردم این کشور توان تامین مایحتاج خود را ندارند و گرسنه می‌خوابند.

وارث خانواده مشهور کندی در ادامه سخنرانی خود به وضعیت ناگوار نظامیان این کشور اشاره کرد و افزود ۳۳ هزار نظامی سابق این کشور فاقد سرپناه بوده واکنون جز بی‌خانمان‌های این کشور به شمار می‌روند.

کندی در ادامه شرایط ناخوشایند نظامیان این کشور را یادآور شد که ۲۳ نظامی آمریکایی به طور روزانه دست به خودکشی می‌زنند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به جنگ‌افروزی‌های این کشور در آن سوی مرزها نیز اشاره ای داشت و افزود که رویکرد آمریکا برای براندازی دولت مسکو، جوانان اوکراینی را قربانی کرده است.

کندی در عین حال به سیاست شکست خورده کشورش در اوکرین اشاره داشت و گفت: جنگ اوکراین موجب نزدیکی روسیه و چین شده است و این تهدیدی راهبردی علیه آمریکاست.

کندی پیشتر در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: ما در جنگ نیابتی بین دو ابرقدرت، اوکراینی‌های زیادی را به کشتن می‌دهیم. هیچ‌کس درباره این موضوع حرفی نمی‌زند. ۱۴ هزار غیرنظامی اوکراین کشته شده‌اند و این در حالی است که شمار قربانیان نیروهای این کشور ۳۰۰ هزار نفر است. روس‌ها با نسبت ۷.۱ تا ۸.۱ اوکراینی‌ها را می‌شکند. آنها (اوکراین) نمی‌توانند این رقم را تاب بیاورد. چیزهایی که درباره این جنگ به ما می‌گویند، حقیقت ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.