روسیه، آمریکا را متهم کرد

وزارت خارجه روسیه چهارشنبه در گزارشی نوشت: آمریکا از طیف وسیعی از گروه‌های تروریستی در سراسر دنیا که تحت کنترل شدید سرویس‌های ویژه بوده و با شرکت‌های نظامی خصوصی همکاری دارند، استفاده می‌کند.

اسپوتنیک گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در گزارش موسوم به «گزارش ۲۰۲۰ درباره حقوق بشر در کشورهای منتخب» گفت که آمریکا تحت پوشش «اپوزیسیون میانه‌رو» از «گروه‌های مسلح نفرت‌برانگیز» در مناطق تحت کنترل خود در سوریه حمایت مالی می‌کند.

این گزارش از گروه «جیش مغاویر الثوره» که خود را ارتش آزاد سوریه می‌خواند و یک گروه افراطی رادیکال است بعنوان یکی از گروه‌های نام می‌برد که تحت حمایت مالی آمریکاست.

وزارت خارجه روسیه همچنین در گزارش خود تاکید کرد که سابقه حقوق بشری آمریکا با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی دارد.

این گزارش افزود که واشنگتن از تحریم‌های یکجانبه به عنوان روشی برای وادار کردن دولت‌های خارجی به پیروی از خواسته‌های واشنگتن نام برد که تحریم کوبا یکی از این موارد است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن با متهم کردن کشورهای دیگر به نقض حقوق بشر تلاش می‌کند تا در امور داخلی دیگران دخالت کند و در این راه از استفاده از نیروهای نظامی علیه دولت‌های دیگر به بهانه‌های حقوق بشری ابایی ندارد.

این وزارتخانه گفت: آمریکا از مجوزهای فرامرزی موجود در قوانین خود برای تعقیب شهروندان کشورهای دیگر استفاده می‌کند که این اقدام نقض آشکار حریم قضایی سایر کشورهاست.

بر اساس گزارش یک هزار و ۵۰ صفحه‌ای وزارت خارجه روسیه، شهروندان روس یکی از اهداف اصلی اقدامات آمریکا هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.