فروش تسلیحات به تایوان توسط آمریکا/ چین هشدار داد

وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» گزارش داد، سرهنگ «تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین  در نشست خبری گفت: «آمریکا نگرانی‌های اصلی چین را نادیده می گیرد، در امور داخلی چین مداخله می کند و عمدا تنش‌ها را در سراسر تنگه تایوان تشدید می‌کند.»

وی ادامه داد:«این اقدامات برابر با تسریع تبدیل تایوان به بشکه باروت و هدایت مردم تایوان به فاجعه است.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

کشف جسد یک دادستان در رودخانه+جزئیات

سرهنگ تان کفی افزود که ارتش چین همیشه آماده بوده و صلح و ثبات را در تنگه تایوان حفظ خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی فروش مهمات ۳۰ و تجهیزات توپخانه ۳۰ میلیمتری، سلاح‌های سبک را به تایوان تایید کرد. چین  در نمایش قدرت به تایوان کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خود را به سراسر خط مرکزی در تنگه تایوان می‌فرستد.

 ارتش چین به تازگی یک ناو هواپیمابر چین مجهز به جت‌های «جی-۱۵» را  نزدیک جزیره تایوان مستقر شد.

نیروهای دریایی و هوایی چین مدت‌هاست که به طور منظم وارد مناطق شناسایی هوایی ودریایی شده‌اند و توان پدافندی این جزیره را آزمایش کرده‌اند.

چندی قبل چند فروند جنگنده ارتش چین یک هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا را بر فراز «تنگه تایوان» رهگیری کردند. در این عملیات ک هواپیمای «پی-۸» نیروی دریایی آمریکا توسط جنگنده‌های چینی رهگیری شد. آمریکا مدعی شد که این هواپیما بر فراز آب‌های بین‌المللی پرواز می‌کرده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.