پیرو امام حسین بودن صرفا نباید در حد شعار  باشد

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت که این بنیاد با یک کار کارشناسانه نظرات خود را درخصوص این برنامه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

محمدرضا عارف در نشست هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با تسلیت ایام دهه اول ماه محرم ، حرکت اصلاحی امام حسین (ع) را در راه رضایت خدا برشمرد و گفت: انسان اگر  کاری را انجام می‌دهد باید در گام نخست  به خاطر خدا باشد نه به خاطر خودنمائی؛رسیدن به ثروت نه به خاطر اینکه از او تمجید و تعریف کنند. پیرو اباعبدالله بودن صرفا نباید در حد شعار  باشد بلکه باید در عمل هم امام حسینی بود بخصوص در اخلاق و ادب.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد که امام حسین(ع) صرفا به دنبال اصلاح ظواهر جامعه خود نبود.

وی با بیان این‌که کسی با زور باحجاب نمی‌شود، وضعیت معیشتی جامعه را یادآور شد و بر ضرورت تصمیمات کارشناسانه تاکید کرد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و با بیان این‌که «اگر عیار و توانایی  واقعی دولت را بخواهیم بسنجیم برنامه هفتم کفایت می‌کند» ، تصریح کرد که بنیاد امید ایرانیان با یک کار کارشناسانه نظرات خود را درخصوص این برنامه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به مواضع اخیر دولتمردان روسیه درخصوص جزایر سه گانه گفت:اظهار نظرها و مواضع غیر مسئولانه اخیر روس‌ها در جمع سران ِ کشورهای حوزه‌ خلیج فارس، کمکی به خروج ِ این کشور از بحران ِ خودخواسته در اوکراین نمی‌کند. این اقدامات برای ملت و حاکمیت ما تلنگری است برای  بازخوانی ِ اصول و آرمان‌های انقلاب‌مان؛ استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. مسئولان کشور بویژه دست اندرکاران حوزه دیپلماسی باید درک درستی از واقعیت‌های محیط بین‌المللی و ساز و کار حاکم بر روابط کشورها داشته باشند.

رئیس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران همچنین با اشاره موضوع تقلب در آزمون سراسری با انتقاد شدید از مواضع مسئولان وزارت علوم دراین خصوص، تاکید کرد: انتظار است مسئولان مربوطه و نهاد قضایی با دست‌های پیدا و پنهان موضوع تقلب در آزمون سراسری رسیدگی‌های لازم را انجام دهند و کسانی‌که از این طریق وارد دانشگاه شدند از ادامه تحصیل آن‌ها جلوگیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.