کاردار سفارت سوئد احضار شد

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: هتک حرمت قرآن و تحریک احساسات حدود دو میلیارد مسلمان که به هیچ وجه در چارچوب آزادی بیان قابل توجیه نیست را محکوم می‌کنیم.

نامه تهدیدآمیز نظامیان ارتش اسرائیل به مقامات این رژیم

روسیا الیوم گزارش داد، این وزارتخانه همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم توسط دولت سوئد برای جلوگیری از تکرار این اعمال که مصداق نقض ارزش‌های مشترک انسانی، تجسم خطرناک فرهنگ نفرت و نژادپرستی و محرک خشونت و مظهر اسلام هراسی است، تاکید کرد.

در همین راستا ۶۴ نماینده پارلمان اردن با امضای نامه‌ای از دولت کشورشان خواستند که از سوئد در دادگاه کیفری بین‌المللی و شورای امنیت شکایت کند.

در این یادداشت آمده است که صدور مجوز سوزاندن قرآن کریم، طبق منشور سازمان ملل، صلح و امنیت جهانی را نقض می‌کند.

در این یادداشت از دولت اردن خواسته شده است که تمامی معاهدات و توافقات با دولت سوئد را متوقف کند و تا زمانی که این کشور رسما عذرخواهی نکرده و توقف هرگونه توهین به دین اسلام و قوانین الهی را اعلام نکند، محصولات و کالاهای آن را تحریم کند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

خوش‌بینی اردوغان به تداوم فعالیت کریدور غلات دریای سیاه

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.