ابراز نگرانی کاخ سفید از وضعیت اوکراین/پیشروی اوکراینی ها کُند است

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که اوکراینی‌ها می‌دانند که گذر زمان به نفع آنها نیست و با شروع پاییز، مانور دادن روی زمین و استفاده از پهپادها و سامانه‌های پدافند هوایی برایشان دشوار خواهد بود.

به گزارش روسیا الیوم، یکی از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به اوکراینی‌ها هر آنچه را که برای تدارک ضدحمله ضد روسیه خواسته بودند داده است، اما این حمله با سرعت کمتر از حد انتظار انجام می‌شود و ادامه آن با فرا رسیدن فصل پاییز دشوارتر خواهد شد.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه تلویزیونی CNN گفت: در ماه‌های منتهی به ضدحمله علیه روسیه، ما تمام درخواست‌های موجود در فهرست خرید اوکراین را برآورده کردیم. آنها هر آنچه را که برای ضدحمله نیاز دارند دریافت کرده اند. ما همچنان به این کار ادامه می‌دهیم و مصمم هستیم که به آماده سازی نیروهای اوکراینی ادامه دهیم و مهمتر از همه، ابزارها و تسلیحات مورد نیاز آنها را برای در هم شکستن خطوط دفاعی روسیه فراهم کنیم.

به گفته کربی، «اوکراینی‌ها می‌دانند که گذر زمان به نفع آنها نیست و با شروع پاییز، مانور دادن روی زمین و استفاده از پهپادها و سامانه‌های پدافند هوایی برایشان دشوار خواهد بود». این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: موضوع به آن سرعتی که ولودیمیر زلنسکی می‌خواهد پیش نمی‌رود، اما آنها در حال پیشرویی هایی هستند.

کربی همچنین در مورد نظرسنجی اخیر CNN که نشان داد تنها ۴۵ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند کنگره باید پول بیشتری برای کمک به اوکراین اختصاص دهد، اظهار نظر کرد و گفت: این اعداد و ارقام مواضع دولت آمریکا را تغییر نمی‌دهد. رئیس جمهور جو بایدن به طور علنی و در گفتگوهای خصوصی با زلنسکی و همچنین با دیگر رهبران ناتو و G۷ گفته است که تا زمانی که طول بکشد و لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. فکر می‌کنم مردم آمریکا می‌دانند که در اینجا چه چیزی در خطر و در حال محک خوردن است.

انتظار می‌رود مقامات ایالات متحده در این هفته بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به اوکراین را اعلام کنند و بایدن از کنگره میلیاردها دلار دیگر برای ادامه تأمین تسلیحات به کی یف بخواهد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۱ ژوئیه گذشته گفت که نیروهای اوکراینی «حداقل تا کنون» به نتایجی دست نیافته اند و حامیان غربی کی یف به وضوح از روند ضد حمله ناامید شده اند.

در چهارم ماه اوت جاری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز ضد حمله اوکراین در چهارم ژوئن، نیروهای اوکراینی بیش از ۴۳ هزار نیرو و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ قطعه سلاح خود را از دست داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.