ابراز نگرانی بورل از گسترش بریکس

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از گسترش گروه بریکس، گفت که گسترش این گروه به ایجاد ساختاری منجر خواهد شد که نماینده نیمی از جمعیت جهان است و قطب غیرغربی قدرت را متحد می‌کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: این روزها دیدیم که بریکس در حال پذیرش کشورهای بسیار متنوعی است که نماینده تقریباً نیمی از جمعیت جهان هستند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه توضیح داد که این «اتحاد مابقی» چه معنایی دارد. تمامی این «دیگر کشورها» در حال متحد شدن هستند و ما هم مخالفتی با آن نداریم. اما کم‌کم داریم می‌بینیم که قطبی وجود دارید که هرآنچه نماینده ارزش‌ها و منافع غرب نیست را متحد می‌کند.

واکنش امام جمعه اصفهان به عضویت ایران در بریکس

پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجه اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه گفت که این بلوک در حال رصد اطلاعات درباره گسترش گروه بریکس است.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست سالانه خود را از سه‌شنبه تا پنجشنبه در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی و مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.