گزارش وال استریت ژورنال درباره سن بایدن و نگرانی‌های اقتصادی برای انتخابات ۲۰۲۴

یک روزنامه آمریکایی با انجام نظرسنجی گزارش داد که قریب سه چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی باور دارند که رئیس‌جمهور کشورشان پیرتر از آن است که مجددا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند.

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: «اکثریت رای‌دهندگان در نظرسنجی ما باور دارند که بایدن ۸۰ ساله پیرتر از آن است که مجددا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود و می‌گویند که وی عملکرد خوبی در رابطه با مسائل اقتصادی و دیگر مواردی که ملاک رای دادن آن‌هاست، نداشته است.

جنگ بایدن و ترامپ برای رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴

نگرش منفی به سن و عملکرد بایدن توضیح می‌دهد که چرا تنها ۳۹ درصد از رای‌دهندگان نظر مثبتی به این رئیس‌جمهور داشتند. ۴۲ درصد از افراد در پاسخ به سوالی مجزا عنوان کردند که نحوه رسیدگی وی به کارش را قبول دارند درحالی که بالغ بر ۵۷ درصد رای‌دهندگان آن را قبول ندارند.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی وال استریت نشان دادند که دونالد ترامپ، رقیب انتخاباتی احتمالی بایدن از صداقت و محبوبیت کمتری برخوردار است. اکثریت آن‌ها اقدامات ترامپ پس از انتخابات ۲۰۲۰ را تلاشی غیرقانونی برای جلوگیری از پیروزی بایدن می‌دانستند.

رای‌دهندگان به دنبال تغییرات هستند و هیچ‌یک از نامزدهای پیشرو تغییراتی که خواهانش هستند را به ارمغان نمی‌آورند.

با اینکه نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا تنها سه سال اختلاف سنی دارند، ۷۳ درصد از رای‌دهندگان عنوان کرده‌اند که احساس می‌کنند بایدن برای فعالیت در دوره دوم ریاست‌جمهوری بسیار پیر است و تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان نگران پیری ترامپ بودند. دو سوم از دموکرات‌ها گفته‌اند که بایدن برای نامزدی مجدد بسیار پیر است.

۴۰ درصد از رای‌دهندگان باور دارند که بایدن در طی ریاست‌جمهوری خود دستاوردهای بیشتری داشته است؛ درحالی که این عدد برای دونالد ترامپ به ۵۱ درصد می‌رسد. در سایر نظرسنجی‌ها نیز اکثریت رای‌دهندگان عنوان کردند که ترامپ رویای بیشتری برای آینده دارد و از لحاظ ذهنی برای ریاست‌جمهوری آماده‌تر است.

در این نظرسنجی همچنین ۴۵ درصد از رای‌دهندگان بایدن را فردی صادق دانستند درحالی که تنها ۳۸ درصد از رای‌دهندگان بر صداقت ترامپ اصرار داشتند.

۵۸ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند که طی دو سال اخیر اقتصاد بدتر شده است و تنها ۲۸ درصد باور دارند که اقتصاد وضعیت بهتری پیدا کرده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.