سفر غیر منتظره زلنسکی به کانادا/ سوغات نظامی ترودو برای اوکراین

زلنسکی در سفری غیرمنتظره به کانادا رفت و در مجلس عوام این کشور سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه اوکراینی‌ها در یک نسل‌کشی که توسط کرملین سازماندهی شده است، زندگی می‌کنند، تاکید کرد: مسکو باید یک بار برای همیشه شکست بخورد و شکست خواهد خورد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه به دیدار نخست‌وزیر این کشور رفت و زلنسکی و جاستین ترودو پس از این دیدار در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حاضر شدند.

ترودو در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد: کانادا رویکرد کمک‌های خود به اوکراین را تغییر می‌دهد تا کمک‌های دراز مدت و چند ساله را به این کشور جنگ‌زده آغاز کند.

وی افزود: هدف از این تغییر رویکرد این است که اطمینان حاصل شود دولت اوکراین از حمایت قابل پیش‌بینی برای برنامه‌ریزی بلندمدت برخوردار است.

ترودو گفت: کانادا ۶۵۰ میلیون دلار اضافی در طول سه سال برای تامین ۵۰ خودروی زرهی ساخت کانادا از جمله وسایل نقلیه برای تخلیه مجروحان از خطوط مقدم را به اوکراین خواهد داد.

نخست‌وزیر کانادا افزود: از ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اعلام شده در ژوئن، ۷۶ میلیون دلار برای دوربین‌های با وضوح بالا برای استفاده در پهپاد، ۳۰ میلیون دلار برای ایجاد مرکز نگهداری و خدمات تانک‌های لئوپارد در لهستان و ۳۳ میلیون دلار هم به برنامه‌ای اختصاص می‌دهد که تحت رهبری انگلیس، تجهیزات دفاع هوایی را به اوکراین تحویل می‌دهد.

ترودو با بیان اینکه حمایت کانادا از اوکراین بی چون و چرا است و همیشه خواهد بود، تاکید کرد: ما تا زمانی که نیاز باشد در کنار کی‌یف خواهیم ایستاد.

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، زلنسکی از حمایت کانادا تشکر کرد و این کشور را یکی از بزرگ‌ترین حامیان اوکراین خواند.

وی با اظهار قدردانی از ارسال تجهیزات مین‌زدایی کانادا به کی‌یف، یادآور شد: حدود یک سوم اوکراین مملو از بمب‌های منفجر نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.