اخراج سرباز آمریکایی نفوذی از کره شمالی

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش داد، پیونگ‌یانگ یک سرباز آمریکایی به نام «تراویس کینگ» را به علت ورود «غیرقانونی» به این کشور اخراج کرد.

«تراویس کینگ» در ۱۷ ژوئیه امسال از مرز به شدت مسلح میان دو کره عبور کرده و بعد از آن اطلاعات چندانی از او منتشر نشد و کره‌شمالی به تلاش‌های آمریکا برای گفت‌وگو درباره این سرباز آمریکایی‌ بازداشتی پاسخی نداد.

براساس گزارش کی‌سی‌ان‌ای، کره‌شمالی تصمیم گرفته است این سرباز ارتش آمریکا را که در جریان بازدید از منطقه امنیتی مشترک در ماه ژوئیه از کره‌جنوبی وارد کره‌شمالی شده بود، اخراج کند.

پاسخ ارتش لبنان به اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل

آژانس خبری رسمی کره‌شمالی گزارش داد: ارگان مربوطه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) به اخراج تراویس کینگ، سرباز ارتش ایالات متحده که به طور غیرقانونی به خاک این کشور نفوذ کرده بود، بر اساس قانون این جمهوری، تصمیم گرفته است.» در این گزارش آمده است که تحقیقات درباره کینگ «به پایان رسیده است.»

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای مشخص نیست که تراویس کینگ کجا، چه زمانی و چگونه اخراج می‌شود.

خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی پیشتر گزارش داده بود که تراویس کینگ «اعتراف کرده که به دلیل بیزاری از رفتار ضدانسانی و تبعیض نژادی ارتش آمریکا» به کره‌شمالی آمده است. طبق این گزارش او همچنین اظهار تمایل کرد که در این کشور یا یک کشور ثالث پناهنده شود، «زیرا چشمانش بر بی‌عدالتی جامعه آمریکا باز شده است.»

پنتاگون در این رابطه گفته بود که نمی‌تواند اظهارات کینگ ۲۳ ساله سیاه‌پوست را تأیید کند و در حال حاضر روی «بازگشت امن او» به آمریکا تمرکز کرده است.

واشنگتن و پیونگ‌یانگ از زمان متارکه جنگ در ۱۹۵۳، از نظر فنی هنوز در جنگ هستند؛ اما به نظر نمی‌رسید که کینگ به‌عنوان یک اسیر جنگی قلمداد شود، زیرا او با لباس غیرنظامی و با خواسته خود از منطقه غیرنظامی میان کره‌جنوبی و کره‌شمالی عبور کرده و وارد مرزهای تحت کنترل پیونگ‌یانگ شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.