پیش بینی قیمت دلار امروز شنبه ۱۵ مهر 1402

اخبار و سیگنال‌های سیاسی منفی حول محور توافق برجام و لغوتحریم‌های موشکی، بار دیگر در بین معامله‌گران بازار ارز تهران تا حدودی برجسته شده است.

 درحالی‌که زمان زیادی تا زمان اجرایی‌شدن بندهای غروب برجام باقی‌نمانده، پارازیت‌های جوزپ بول و اتحادیه اروپا درباره این موضوع و احتمال لغو نشدن تحریم‌ها موشکی ایران، باعث شده قیمت دلار تا حدودی صعودی شود.

 دومین موضوعی که موردتوجه بازیگران ارزی قرار گرفته است، مخالفت آمریکا با یک درخواست عراق درباره ایران بوده است. آن‌طور که در خبرها آمده، ایالات متحده به درخواست عراق برای یک میلیارد دلار پول نقد به ایران جواب منفی داده است. آمریکا قبل از این هم این عمل را تکرار کرده بود و در سال گذشته، هم‌زمان با افزایش فشار ایالات متحده بر منابع ارزی عراق قیمت دلار در ایران بالا رفت. حال برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که احتمالاً نرخ دلار دوباره به این خبر واکنش نشان دهد.

 با تمام این اوصاف، تکنیکال کارها معتقدند که اسکناس آمریکایی در بازار امروز شنبه ۱۵ مهرماه احتمالاً برای شکست مرز مقاومتی ۵۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و درصورتی‌که بالای این مرز ماندگار شود مرز مقاومتی بعد محدوده ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. این دسته باور دارند تا زمانی که نرخ دلار بالای مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد شانس رسیدن آن به مرز ۵۰ هزار تومان وجود دارد؛ اما عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که بازارساز به‌راحتی فرمان صعود را صادر نخواهد کرد و احتمالاً دلار در مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان خواهد بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پارازیت هسته‌ای در بازار دلار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ مهر» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.