تصمیم آلمان برای اخراج مهاجران غیرقانونی/ اجازه ورود نخواهیم داد

 صدراعظم آلمان با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است تا کسانی که حق ماندن در آلمان ندارند را در مقیاس وسیع اخراج کنیم، تاکید کرد: باید بیشتر و سریع‌تر اخراج‌ها را آغاز کنیم.

شولتس همچنین خواستار تسریع در فرایند دیجیتالی شدن اداره مهاجرت آلمان شد و خاطرنشان کرد: دوران کاغذبازی به سر رسیده است.

صدر اعظم آلمان در ادامه با استقبال از پیشنهادهایی که از سوی ایالت‌های این کشور در رابطه با کاهش ورود مهاجران غیرقانونی در مرزهای ورودی به آلمان مطرح شده است، گفت: کسانی که به احتمال زیاد اجازه اقامت در آلمان به آنها داده نخواهد شد باید از نقطه صفر مرزی بازگردانده شوند و اصولا نباید به آنها اجازه ورود به این کشور داده شود.

وی تاکید کرد: مقامات دولتی ما باید شبانه‌روز در دسترس باشند تا زمانی که پلیس فدرال مهاجران غیرقانونی را بازداشت می‌کنند، واقعاً بتوان آنها را اخراج کرد.

شولتس با بیان اینکه زمان تغییر نحوه رویکرد آلمان در رابطه با مهاجران غیرقانونی فرا رسیده است، خاطرنشان کرد: دولت فدرال، ایالت‌ها و شهرداری‌ها همه باید نقش خود را در این راستا انجام دهند. کار دفاتر مهاجرت در آینده تغییر خواهد کرد، عمدتاً به این دلیل که ما در حال دستیابی به توافقاتی با بسیاری از کشورها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها مهاجران غیرقانونی در آلمان را که شهروندان این کشورها هستند را با کمترین تشریفات اداری بازگردانند. در مقابل، ما در حال ایجاد مسیرهای مهاجرت قانونی برای کارگران مورد نیاز خود هستیم.

صدراعظم آلمان همچنین در پاسخ به این پرسش که چه چیزی باعث شده است که لحن جدید و سخت‌تری را در مورد سیاست‌های دولت آلمان در رابطه با مهاجران اتخاذ کند، تاکید کرد: من در تمام پست‌هایی که داشته‌ام اینگونه فکر کرده و همین‌طور سخن گفته‌ام.

 پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، بیش از یک میلیون اوکراینی به آلمان پناهنده شده‌اند. شهرداری‌ها و ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان خواستار دریافت بودجه بیشتر برای تامین هزینه‌های این پناهجویان شده‌اند. از سوی دیگر، نانسی فازر وزیر کشور آلمان پیشتر گفت که برلین قصد دارد به منظور مقابله با بحران مهاجران کنترل‌های مرزی با لهستان و جمهوری چک را افزایش دهد.

اداره مهاجرت آلمان در ماه اوت اعلام کرد که شمار درخواست‌های مهاجران از ماه ژانویه تا ژوئیه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۸.۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین وزارت کشور آلمان پیشتر اعلام کرد که این کشور به دلیل چالش‌های گسترده در مورد پذیرش و اسکان مهاجران، پذیرش داوطلبانه پناهجویان از ایتالیا را متوقف می‌کند. از آنجایی که چندین کشور اتحادیه اروپا میزبان چهار میلیون پناهنده اوکراینی هستند، اکنون اسکان و پشتیبانی از پناهجویان در بسیاری از موارد به سختی انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.