اولین توضیحات جان کربی بعد از حمله به سوریه / از خودمان دفاع کردیم

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا مدعی شد حملات ارتش این کشور به بخش‌هایی از خاک سوریه، «دفاع از خود» است.

این مقام آمریکایی، ایران را متهم به دست داشتن در حملات اخیر نیروهای مقاومت به پایگاه های غیرقانونی آمریکا در سوریه و عراق کرد و افزود: هدف حملات به گروه های مورد حمایت ایران در سوریه، حفاظت از نیروهایمان در منطقه بوده است.

روزنامه آمریکایی «هیل» با اشاره به این موضوع که از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی تاکنون، پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه، ۱۶ بار هدف حمله قرار گرفته اند، نوشت: آمریکا تاکنون سندی درباره نقش داشتن گروه خاصی در این حملات ارائه نکرده است.

به گزارش ایرنا، ارتش تروریستی آمریکا که از ایجادکنندگان داعش در منطقه است به بهانه مبارزه با این گروه، بخشی از خاک سوریه و عراق را اشغال کرد.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در سوریه

گروه های مقاومت عراق و سوریه که نقش مهمی در از بین بردن داعش داشتند بارها در حمایت از دولت قانونی این دو کشور، خواستار اخراج تروریست های آمریکایی از این کشورها شده اند اما ارتش آمریکا بدون توجه به درخواست دولت های قانونی در بغداد و دمشق، کماکان به حضور در عراق و سوریه ادامه می دهد.

آمریکا در حالی مدعی است که گروه های مقاومت با دستور ایران، پایگاه های نظامیان اشغالگر این کشور در سوریه و عراق را هدف قرار داده اند که جمهوری اسلامی صراحتا اعلام کرد که این گروه ها برای حمایت از مردم خود و یا همبستگی با مردم فلسطین، از تهران اجازه نمی گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.