بی‌‌توجهی آمریکا به جنگ اوکراین کی‌یف را نگران کرد/ اسرائیل دردسرساز شد

یکی از سربازان اوکراینی به تارنمای خبری «The Daily Beast» گفت: اوکراین از شرکای خود کمک دریافت می‌کند اما به دلیل جنگ خاورمیانه میزان کمک‌ها بسیار کمتر خواهد بود و ممکن است جنگ به شهر لووف (در غرب اوکراین) برسد. بدون حمایت آمریکا و دیگر کشورها، ما مجبور به عقب‌نشینی خواهیم شد.

نظامیان اوکراینی گفته‌اند که وضعیت خاورمیانه، ارتش این کشور را به دلیل کمبود احتمالی تدارکات جنگی نگران می‌کند.

یک سرباز دیگر اوکراینی هم گفت: ما نمی‌توانیم به اندازه کافی مهمات تولید کنیم و هنوز وابسته هستیم. هر جنگ دیگری که کمک‌های نظامی و مالی از جمله ارز آمریکا را به سمت خود سوق بدهد، تهدیدی برای وضعیت فعلی ما است.

پیش از این نیز ژنرال والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین تائید کرده بود که جنگ با روسیه به بن بست رسیده است. وی در مصاحبه ای با هفته نامه انگلیسی اکونومیست اذعان کرده بود: «درست مانند جنگ جهانی اول، به سطحی رسیده‌ایم که ما را در بن بست قرار داده است».

وی در این مصاحبه تاکید کرده بود: «اوکراین نتوانسته از میدان های مین روسیه که در عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری قرار گرفته اند، عبور کند». وی سپس ابراز نگرانی کرده بود که با گذشت زمان، روسیه بتواند سنگرهای بیشتری را فراتر از موقعیت های مستحکم کنونی توسعه دهد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.