رایزنی تلفنی اردوغان و رئیس امارات/ ترکیه خواستار توقف فوری حملات اسرائیل در غزه شد

آناتولی ترکیه گزارش دد، اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور ترکیه در این تماس تلفنی گفت که توقف هر چه سریع‌تر (رژیم) اسرائیل و ادامه گام‌های برداشته شده برای تضمین قاطعانه آتش‌بس دائمی در نوار غزه مهم است.

اردوغان همچنین بر لزوم اجرای تصمیمات اجلاس مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ۱۱ نوامبر گذشته (۲۰ آبان) برای دستیابی به صلح در منطقه تاکید کرد. آمار هولناک شهدای جنگ غزه اعلام شد

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که اقداماتی که حمایت جامعه جهانی از فلسطین را افزایش می‌دهد باید با روحیه وحدت ادامه یابد.

دو طرف همچنین در مورد حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تلاش برای دستیابی به آتش بس دائمی در منطقه، تلاش ترکیه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها و اقدامات انجام شده برای تضمین صلح گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.