عدم حضور مقام ارشد ارتش اسرائیل در جلسات کابینه/ ماجرا چیست؟

 

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از حضور در جلسات کابینه این رژیم اجتناب می‌کند زیرا می‌داند که در آنجا دامی منتظرش است و اخیرا هم در پی عملکرد ارتش در جنگ غزه، وزرا توهین‌ها و انتقادات گزنده‌ای از او کردند.

«یارون ابراهام» خبرنگار سیاسی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی می‌گوید هالوی به طور عمد در نشست‌های کابینه حضور پیدا نمی‌کند و «آوی خیل» مشاور نظامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مدت اخیر چندین بار با وی تماس گرفته و به نیابت از نتانیاهو از او خواسته که در جلسات کابینه حضور پیدا کند.

به‌رغم درخواست مشاور نظامی نتانیاهو، هالوی روز گذشته(یکشنبه) باز هم در جلسه هفتگی کابینه و مشورت‌ها درخصوص روند جنگ غزه مشارکت نکرد.

بر اساس این گزارش، درخواست‌های مشاور نظامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از درخواست‌های مکرر وزرای صهیونیست انجام شد.

آوی خیل از هالیوی خواست که در نشست‌های کابینه حضور پیدا کند و نگاهی کلی درباره تحولات به وزرا بدهد و به فرستادن «الیعازر تولیدانو» رئیس بخش استراتژیک برای مشارکت در جلسات اکتفا نکند، اما هرتسی هالیوی در پاسخ گفت «هر زمان که بتوانم خواهم آمد».

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درحالی که در نشست‌های کابینه مشارکت نمی کند اما هفته‌ای سه بار در نشست‌های سیاسی، ۲ بار در نشست‌های شورای جنگ و یک با در نشست شورای امور سیاسی و امنیتی حضور پیدا می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است که مساله حائز اهمیت در این امر روابط تاریک میان رهبران نظامی رژیم صهیونیستی و رهبران سیاسی است زیرا اخیرا شنیده که هالیوی می‌داند مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل تمایلی به شرکت در نشست‌های کابینه ندارد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت که هر زمان شرایط عملیاتی اجازه داد، رئیس ستادکل ارتش در نشست‌های کابینه شرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هالیوی به طور شبانه‌روزی جنگ در تمام میدان‌ها و جبهه‌ها را مدیریت و به‌طور روزانه در نشست‌های کابینه جنگ حضور پیدا می‌کند و یک ژنرال ارشد از ارتش به‌جای او در نشست‌های کابینه مشارکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، تقریبا ۲ هفته پیش میان هرتسی هالیوی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مشاجره‌ای رخ داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.