حمله افراد مسلح به یک مدرسه/ 285 دانش آموز ربوده شدند!

آسوشیتدپرس گزارش داد، افراد مسلح در نیجریه در حمله به یک مدرسه ابتدایی در شمال غرب این کشور دستکم ۲۸۵ دانش‌آموز را ربودند.

مقام‌های امنیتی نیجریه این آمار را به نقل از مدیر مدرسه‌ای که این آدم‌ربایی رخ داده است، منتشر کردند.

والدین و ساکنان منطقه فقدان امنیت در محل سکونت خود را زمینه‌ساز این آدم‌ربایی خواندند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این بزرگترین آدم‌ربایی پس از رخدادی است که گروه‌های افراطی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۰۰ دختر دانش‌آموز را ربودند.

پیشتر «سالاسی موسی» رئیس شورای «چیکون» در ایالت «کادونا» در شمال غرب نیجریه گفته بود که مقام‌های این کشور همچنان در حال بررسی آمار دقیق ربوده‌شدگان هستند اما به نظر می‌رسد که «بیش از ۱۰۰ نفر ربوده شده‌اند.»

یک مقام محلی گفت که مهاجمان در حدود ساعت هشت صبح به یک مدرسه دولتی در شهر «کوریگا» در منطقه چیکون حمله کرده و شماری از دانش اموزان را گروگان گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی و دولتی چند ساعت پس از این حمله، به منطقه رسیدند.

این در حالی است که در روزهای اخیر بیش از ۲۰۰ تن دیگر که اغلب زنان و کودکان بودند، در شمال شرق نیجریه ربوده شدند.

زنان، کودکان و محصلان قربانیان اصلی گروگانگیرها هستند و اغلب آنها چند روز بعد و در ازای پرداخت پول‌های گزاف آزاد می‌شوند.

نیجریه با شبه‌نظامیان جنایتکار در شمال غرب و شعله‌ور شدن خشونت‌های قومی و قبیل‌ای در ایالات مرکزی دست و پنجه نرم می‌کند و آدم‌ربایی یک مشکل بزرگ در سرتاسر این کشور است.

بولا احمد تینوبو رئیس جمهوری نیجریه سال گذشته با وعده حل مشکل ناامنی در نیجریه به قدرت رسید اما منتقدان می‌گویند خشونت از کنترل خارج شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.