حماس سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل را غافلگیر کرد

 سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر از ظرفیت‌های اطلاعاتی و سایبری جنبش حماس شگفت‌زده شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند، حماس پیش از هفتم اکتبر با حمایت گروه‌های مقاومت، ده‌ها دوربین در شهرک‌های غلاف غزه را هک کرد. همچنین با استفاده از قابلیت‌های سایبری، تلفن‌های نظامیان اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورد.

این منابع افزودند: «حماس توانست قابلیت‌های نظارتی خود را توسعه دهد که شامل پهپادهایی می‌شود که بر فراز نوار غزه به پرواز در آمده و تصاویر مورب و نه عمودی از شهرک‌های اسرائیلی گرفتند».

کارشناسان اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» تصریح کردند: «حماس از قابلیت‌های اطلاعاتی ویژه‌ای برخوردار است، اما اسرائیل تا هفتم اکتبر آن را دست کم می‌گرفت».

این اولین بار نیست که رسانه‌های اشغالگر به ظرفیت‌های اطلاعاتی مقاومت فلسطین اذعان می‌کنند.

روزنامه اسرائیلی«یدیعوت آحارونوت» هم با اذعان به این موضوع نوشت: «حماس قبل از حمله هفتم اکتبر سال گذشته این ظرفیت‌ها را انباشته کرده است.»

پیش از این، «یوسی یهوشع» تحلیلگر مسائل نظامی این روزنامه از وجود اسنادی در اختیار گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس پرده برداشت که شامل جزئیات ساختار تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی، تصاویر فرماندهان سابق و افسران دیگر می‌شود که اخیرا دوره خدمت‌شان پایان یافته است.

کارشناسان می‌گویند نبرد «طوفان الاقصی» مهر تاییدی بر شکست اطلاعاتی اسرائیل به ویژه در پیش‌بینی عملیات یا فعال‌سازی هشدارها در حین اجرای آن بود که برجسته‌ترین شکست اطلاعاتی این رژیم از سال ۱۹۴۸ عنوان شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.