سنگ اندازی اسرائیل در مسیر توافق با غزه/آکسیوس روایت کرد

 یک پایگاه نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی امروز یکشنبه جزئیات جدیدی از مانع‌تراشی‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در توافق با حماس بر سر تبادل اسرا و آتش‌بس افشا کرده است. 

پایگاه آکسیوس گزارش داد نتانیاهو درخواست مذاکره‌کنندگان اسرائیل برای دادن آزادی عمل بیشتر به آنها برای توافق با حماس بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا را رد کرده است. 

طبق گزارش این رسانه اکثر وزرای کابینه جنگ نتانیاهو با دادن امتیازهای بیشتر به حماس برای رسیدن به توافق موافقت کرده‌اند، اما او با این موضوع مخالفت کرده است. 

ادعای رویترز از طرح حماس برای آتش‌بس و تبادل اسرا

انتشار جزئیاتی از پیش شرط‌های حماس به منظور آغاز عملیات تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیست

 گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از این بارها اعلام کرده‌اند که صهیونیست‌ها به‌دنبال رسیدن به توافق نیستند.حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از این تأکید کرده‌اند هرگز با توافقی که خواسته‌های عادلانه فلسطینی‌ها را برآورده نکند، موافقت نمی‌کنند

حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین گفته‌اند در مذاکرات چهار خواسته اصلی را دنبال می‌کنند: آتش‌بس، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق خود و انجام یک معامله دقیق و جدی برای تبادل اسرا. اما اطلاعات نشان می‌دهد که پاسخ اشغالگران به این درخواست‌ها منفی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.