ورود رقبای جدید به ترکیه برای ایران گران تمام شد

به گزارش اقتصادنیوز، شراکت تجاری ایران و ترکیه قدمتی به طول تاریخ دارد و دو کشور سال‌هاست که در حوزه های مختلف بده بستانی های بسیاری با یکدیگر داشته اند و همین موضوع باعث شده تا ترکیه جزو پنج کشور اول شریک تجاری ایران است در زمینه صادرات و واردات محسوب ‌شود.

تجارت بین ایران و ترکیه شامل صادرات و واردات محصولات مختلف از جمله نفت و گاز، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پوشاک، و محصولات صنعتی می‌شود. این همکاری‌ها شامل تبادل تکنولوژی، سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های صنعتی، و تشکیل شرکت‌های مختلف مشترک نیز است.

امری که باید منتظر نتایج آن در بهبود روابط تجاری تهران و آنکارا ماند و دید آیا به عمق و شدت گذشته دنبال خواهد شد؟ حال که به آنچه بین ایران و ترکیه در حوزه تجارت گذشته است؛ نگاهی انداخته ایم؛ آخرین قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران را هم مرور خواهیم کرد.

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان مبادلات ارزی بازار تهران ثبات را در پیش گرفته و در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است. قیمت هر لیر به مانند روز پیش، ۲۰۰۵ تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

امروز همچنین نرخ برابری لیر ترکیه با دلار آمریکا نسبت به روز پیش، ۰.۰۳۱ است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت لیر ترکیه و دینار عراق در جا زد/ تهران در بازار ترکیه از رقبا جا ماند» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.