تنش میان آمریکا و اسرائیل رو شد/ کابینه نتانیاهو دردسر ساز شد

به گزارش اقتصادنیوز، شواهد نشان می دهد که کابینه نتانیاهو در تلاش است تا جنگ را طولانی کند، تا در قدرت بماند.« بی بی» شاید تاکنون از حمایت اسرائیلی‌ها - اعضای اپوزیسیون و اکثریت مردم - برای «تمام کردن کار» برخوردار بوده است.اما صبر مخالفان نتانیاهو رو به اتمام است بالاخص در ارتباط با موضوع گروگان ها و ضعف ساختار اطلاعاتی- امنیتی رژیم اسرائیل. از همین رو نتانیاهو و کابینه افراطی اش تلاش دارند تا برای حفظ حیات سیاسی خود به تنش ها دامن بزنند.بی دلیل نیست که « بی بی» در بیانیه های رسمی اش تاکید داشت که عملیات نظامی تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

به ادعای ریسپانسیبل استیت کرفت، حمله هوایی اخیر اسرائیل به سفارت ایران در دمشق خطر تشدید شدید تنش با ایران را به همراه دارد، این حمله در کشوری رخ داد که در حال حاضر درگیر جنگ داخلی است؛ جنگی که هنوز هم ادامه دارد و تهدیدی قابل توجه برای اسرائیل محسوب می شود. ناظران براین باورند که فعل اخیر اسرائیل صرفا زمینه ساز تنش در مناطقی می شود که ایالات متحده خواهان ورود به آنها نیست.ایالات متحده سال‌هاست که تلاش می‌کند از منطقه خاورمیانه دور شود، با این حال وابستگی ایدئولوژیک و احساسی این بازیگر به اسرائیل همیشه نقش مهمی در عقب‌نشینی اش ایفا کرده است. پیامدهای جنگ غزه بدون تردید نشان داد که چگونه منافع دو بازیگر در جهان پس از جنگ سرد بسیار متفاوت بوده است. آنچه زمانی به عنوان یک رابطه پرمعنا در میان ناسیونالیست‌های اولیه عرب در باب آمریکا در عصر پساشوروی مطرح بود، اکنون به وزنه ای راهبردی بر گردن هرگونه تعریف منطقی از منافع ایالات متحده تبدیل شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سایه روشن اختلاف های آمریکا و اسرائیل/ نتانیاهو خاورمیانه را به لبه پرتگاه جنگ کشاند» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.