انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از بدحجابی‌/ همه مردم تکلیف دارند این مشکل را حل کنند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز عید سعید فطر که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید بندگی به اقشار و آحاد مردم مشهد اظهارداشت: «زُخر» که در دعای قنوت نماز عید به آن اشاره کردیم، به معنی سرمایه نهادی و بنیادی است. دلیل اینکه عید فطر هم به این نام خوانده شده، به خاطر این است که امت پیامبر(ص) در این روز به مقام عبودیت و ابرار می رسند تا احیاگر ارزش های دین خدا و سنت پیامبر(ص) باشند و با عمل به تکلیف خود در تبلیغ دین و احیای ارزش ها، به سرمایه نهادی و بنیادی پیامبر اکرم(ص) تبدیل شوند.

خبر مرتبط
لحظاتی از بغض مقام معظم رهبری همزمان با یاد کردن از شهدای حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق+ فیلم

اقتصادنیوز: رهبر انقلاب همزمان با یادآوری به شهادت رسیدن سرداران ایرانی در کنسولگری ایران در دمشق، متاثر شدند.

وی افزود: در دعای قنوت، پس از این به «شَرَف» اشاره می شود تا بدانیم شرف پیامبر(ص) در دین است با ارزش ها، شعائر و مبانی وابسته به قرآنی‎اش که در جامعه و سطح زندگی مردم تحقق پیدا می کند. «کِرامَتاً وَ مَزیداً» نیز بیانگر همان کرامت و عظمتی است که برپایه حاکمیت ارزش های دین بر جامعه برای اهل بیت(ع) حاصل شد.

خبر مرتبط
صف اول حاضران در نماز عیدفطر در مصلی تهران+ فیلم

نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری در مصلی تهران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه بی حجابی، مصداق تجاهر به فسق و مغایر با ارزش های جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر ارزش های دین و سنت پیامبر(ص) در جامعه ما حاکم شود، دیگر نباید چالش و ناهنجاری عظیمی به عنوان بی حجابی در این امت وجود داشته باشد زیرا این معصیت اجتماعی، تجاهر به فسقی است که با شیوع آن، سفره دین را از زیر پای جوان این مملکت جمع می شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ای ملتی که وجود شما، عبادت شما و مجاهدتتان موجب شرافت رسول اکرم(ص) شده است، شما نباید اجازه بدهید که این شرافت با تجاهر به یک فسق در جامعه زیر سئوال برود. برکت و معنویتی که در هر رمضان در جامعه حاکم می شود، ارزنده تر و مقدس‎تر از آن است که با یک فسق فرومایه زایل شود و باوری را که در دل‎ها به وجود آمده، سست کند.

خبر مرتبط
صف اول حاضران در نماز عیدفطر در مصلی تهران+ فیلم

نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری در مصلی تهران برگزار شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، تصریح کرد: ایشان تأکید کردند چالش کنونی در حوزه حجاب و اغتشاشی که در سایه یک فتنه خارجی، خواهان حاکمیت بی‌حجابی بود، در هر حال نهضتی دست نشانده از طرف دشمن است تا اصل دین ضربه بخورد و آسیب ببیند. این یک دغدغه است که هیچکس از ملت گرفته تا دستگاه‌های مختلف نظارتی، اجرایی و حاکمیتی نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بماند. این دختر بدحجاب، خانم بی حجاب یا در هر حال آن عزیزی که روسری از سر برمی دارد، باید آگاه باشد که درحال همکاری با دشمنی است که نه فقط اسلام عزیز بلکه خاک پاک این کشور را هم نشانه گرفته است.

آیت الله علم الهدی تأکیدکرد: از نظر دیگر، مخصوصاً خواهران باورمند و مومن ما به این موضوع توجه کنند که نهی از منکر فقط به معنای رقم خوردن یک جامعه دوقطبی نیست. عزیزان من، این را بدانید امر به معروف و نهی از منکر در هر زمانی اقتضای مخصوص خود را دارد و از جمله، امروزه نیز باید کیفیتی داشته باشد که فراتر از ترویج عداوت، درگیری و برخورد، فضای همدلانه به وجود بیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت احساس تکلیف و عمل دلسوزانه نسبت به چالش بدحجابی گفت: اینطور نباید بشود که نهی از منکر، آن دختر عزیز ما را نسبت به دین بدگمان کند. به همین دلیل است که می گوییم نهی از منکر باید همراه با «نسج اجتماعی» باشد. نسج اجتماعی در اجرای این فریضه به معنای آن است که هر خواهر گرامی و برادر غیرتمند آگاه باشد در کمک به اصلاح این چالش وظیفه و تکلیف دارد. اگر امروز خواهران متدین و معتقد ما در مراکز آموزشی حضور پیدا کنند و تشکل های فرهنگی، نهی از منکر را از طریق آگاهسازی جوانان با برنامه های جذاب دنبال کنند، جوان ناآگاه ما با چهره واقعی نهی از منکر آشنا خواهد شد.

وی بیان کرد: دغدغه دوم رهبر معظم انقلاب در آن دیدار، اشاره به تلاش دشمن بود تا در این امت ایمانی، به گونه‌ای جامعه‌سازی کند که مردم دغدغه دین خود را نداشته باشند. اینجاست که مسئله بی‌حجابی ابراز می‌شود تا غیرت مردم را متزلزل کند و در این شرایط، همه مردم تکلیف دارند این مشکل را حل کنند. براساس بررسی دستگاه های امنیتی، آنهایی که مقید به اجرای تعهدات دشمن و بی‌حجابی معاندانه هستند، فقط بخش اندکی از این جریان بی‌حجابی را تشکیل می‌دهد و مابقی، عزیزانی هستند که دین می شناسند و اسلام را عزیز می‌دارند.

آیت الله علم الهدی اظهارکرد: برادران عزیز و خواهران گرامی، 45 سال از این انقلاب می گذرد و اکنون دیگر اسلام در گوشت و پوست این ملت تنیده شده و رسوخ کرده ‌تا جایی که همه این جوانان در یک کشور معتقد پرورش می یابند. در این شرایط، هرکس می تواند درک کند انقلاب اسلامی این قدرت را داشته که به برکت خون شهدا، دین را در دل اقشار و آحاد ملت نفوذ بدهد و حاکم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.