ادعای یک رسانه صهیونیستی درباره ترور فرزندان هنیه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که ترور فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و نه حتی به یو آو گالانت، وزیر جنگ این رژیم نیز اطلاع داده نشده بود.

براساس گزارش الجزیره، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که اطلاعات حضور فرزندان هنیه در این خودرو تنها لحظاتی قبل از انجام عملیات به دست آمده بود.

خبر مرتبط
واکنش قطر به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه در حمله اسرائیل

نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر شهادت فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

در همین رابطه، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه صهیونیستی فاش کرد که نگرانی بابت این موضوع وجود دارد که جنبش حماس در واکنش به ترور فررزندان اسماعیل هنیه روند توافق آزادی اسرا را متوقف کند.

باراک راوید، خبرنگار واللا نیز به نقل از یک مقام عالی‌رتبه صهیونیست اعلام کرد که شاباک و ارتش رژیم اشغالگر، بنیامین نتانیاهو  را قبل از انجام این عملیات از آن مطلع نکردند زیرا آن را یک اقدام تاکتیکی تلقی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: سه فرزند اسماعیل هنیه از اعضای فعال گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس بودند.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

خبر مرتبط
واکنش محمود عباس به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهادت فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.