رایزنی تلفنی بلینکن و فیدان درباره غزه

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز در تماسی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود، درباره بحران انسانی در غزه گفت و گو کرد.

رویترز گزارش داد، به گفته مقامات ترکیه ای، فیدان و بلینکن همچنین درباره مسائل امنیتی منطقه تبادل نظر کردند.

وزیران خارجهترکیه و امریکا اخیراً در حاشیه نشست ناتو در بروکسل نشستی پشت درهای بسته برگزار کردند که در آن درباره سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا بنا به دعوت همتای خود جو بایدن گفتگو کردند.

خبر مرتبط
حزب‌الله لبنان بیانیه صادر کرد/دو پایگاه نظامی اسرائیل هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان از هدف قرار دادن دو پایگاه نظامی اسرائیل خبر داد.

دیروز، پس از اینکه رژیم صهیونیستی از ارسال کمک های هوایی ترکیه به غزه مخالفت کرد، ترکیه اعلام کرد که تا زمان آتش بس و افزایش کمک ها در نوار غزه، محدودیت هایی را بر صادرات به اسرائیل اعمال خواهد کرد.

وزارت بازرگانی ترکیه اعلام کرد که اقلامی در ۵۴ گروه شامل محصولات آهن و فولاد، سوخت هواپیما، تجهیزات ساختمانی، ماشین آلات، سیمان، گرانیت، مواد شیمیایی، آفت کش ها و آجر به اسرائیل ارسال نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.