میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی) در این همایش که با شعار «تجربه دیروز، تحول امروز؛ آینده‌سازی در گام دوم» برگزار شد، اظهار کرد: اگر مطالب این همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها را به‌درستی تحلیل کنیم، مسیر رشد و تحول را در سازمان شکوفا‌تر و موفق‌تر طی خواهیم کرد. این فهم و درک مشترک در سازمان پیچیده‌ای همچون تامین ‌اجتماعی که تنوع، گستردگی و پیچیدگی خدمات دارد و در عین حال از اتفاقات و تصمیمات پیرامونی هم متاثر است، بسیار ارزشمند است و باید بر مبنای رویکردهایی که به‌صورت جمعی در چنین همایش‌هایی اتخاذ می‌شود، تصمیم درست بگیریم.

او ادامه داد: بدون داشتن نگاه راهبردیِ تحلیل‌محور مبتنی بر مسائل داخلی، پیرامونی، میدانی و مستمر، نمی‌توان چنین سازمانی را مدیریت کرد. همواره هم در سطح کلان و هم در استان‌ها باید مسائل خود را از منظر راهبردی و کلان ببینیم و این شناخت و تحلیل راهبردی را در حوزه میدان و عمل مستمرا ارزیابی کنیم. اگر چنین رویکردی داشته باشیم قطعا اهل تغییر و تحول هستیم و با تلفیق ارزش‌های سازمانی و مبانی هویتی و معرفتی و استفاده مطلوب از ابزارها باید در مسیر رشد و توسعه و تحقق عدالت حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین ‌اجتماعی افزود: برنامه تغییر و تحول در رویکردهای کلان سازمان مشخص است. برنامه سیستمی ما حول راهبردهای مشخصی طراحی شده ‌است. باید همه مقید به اولویت‌ها باشیم و در مسیر راهبردهای کلان هشتگانه ترسیمی حرکت کنیم. او همچنین گفت: به لطف خدا سازمان تامین ‌اجتماعی با روحیه جهادی و انقلابی و طراحی رویکردهای تحولی، در دولت مردمی سیزدهم خوش درخشیده است و سازمانی که قبل از این دولت به گِل نشسته ‌بود، حیات دوباره یافته ‌است. پیش از این دولت، ناپایداری منابع، استقراض بی‌رویه و محدودیت در توسعه خدمات، سازمان را دچار رکود و خمودگی کرده بود. در دو سال و نیم گذشته، یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم این بوده که سازمان تامین‌ اجتماعی وارد دوره جدیدی از حیات شده‌ است و با استقلال مالی که هویت اصلی سازمان است، می‌خواهیم آینده‌ای روشن برای سازمان بسازیم.

مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان آن‌قدر ظرفیت دارد که اگر موانع و تحمیل‌های خارجی غیر‌اداری را از این سازمان رفع کنیم، سازمان سرپا می‌ماند و ظرفیت لازم را برای تحول دارد و می‌تواند در آینده‌سازی در بخش‌های مختلف، امنیت و آرامش را برای اقشار تحت پوشش فراهم کند. /ایلنا