مجمع سالانه این شرکت قرار است ۲۲ خرداد مانند سال‌های گذشته در محل پایانه صادراتی گل و گیاه اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با امکانات آنلاین برگزار شود. اگرچه بهشت‌پارس سال ۹۸ را با ۱۷۵ ریال زیان به ازای هر سهم به پایان رسانده است اما در همین مدت با وجود عدم حمایت کافی یا نقض مصوبات از سوی دستگاه‌های مربوطه، درحالی‌که پایانه ضمن تغییر کاربری به‌صورت نیمه تعلیق درآمده بود، توانست سر پا بماند. پیگیری بهبود وضعیت اقتصادی- مالی پایانه صادراتی درحالی برای بهشت‌پارس با اهمیت جلوه می‌کند که هدف اصلی این شرکت ایجاد مجموعه منسجم عرضه گل و گیاه و محصولات کشاورزی، با در نظر گرفتن تمام شرایط بهداشتی استاندارد کیفیت، کنترل قیمت و در نهایت ردیابی محصولات کشاورزی و سرویس‌دهی به مصرف‌کنندگان، سهامداران شرکت و همچنین حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است. مدیرعامل بهشت‌پارس در این‌باره ابراز امیدواری می‌کند که این مهم با تامین مالی و ایجاد درآمد‌های عملیاتی، اجرایی خواهد شد.

این مجموعه شامل بازار خرید و فروش، سالن بورس و حراج، ۱۸۴ دفتر اختصاصی، نمایشگاه‌های شیشه‌ای و دائمی، فضاهای آموزشی و تحقیقاتی، آزمایشگاه مجهز و مدرن دارای ۹ سالن، قرنطینه گل و گیاه، کنترل کیفی، سالن بسته‌بندی، تخلیه و بارگیری، امکانات رفاهی و همچنین دفاتر ادارات دولتی شامل بانک، گمرک، قرنطینه، استاندارد، بهداشت، دامپزشکی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و موسسه بذر و نهال است. به گفته یعقوب عابدینی خواجه‌وند تمامی این بخش‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل و قابل بهره‌برداری خواهد شد. در همین حال هیات‌مدیره تصمیم دارد کل سهام بهشت‌پارس در میادین میوه‌وتره‌بار را با قیمت پایه کارشناس رسمی دادگستری استان مازندران طبق دستورالعمل ازطریق مزایده به فروش برساند که از محل درآمد آن ضمن حذف زیان انباشته شرکت بهشت‌پارس قابلیت تامین مالی سرمایه در گردش و تامین منابع برای خرید کالاهای سرمایه‌ای را مرتفع کند.

 افزایش سرمایه در اولویت

به گفته مدیرعامل بهشت‌پارس، این شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نیز در دستور کار خود دارد که این امر به خروج از زیان بهشت‌پارس کمک خواهد کرد. این شرکت گزارش توجیهی هیات‌مدیره برای پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۴۱۷ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال به مبلغ یک‌هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به‌منظور اصلاح ساختار مالی پس از تصویب هیات‌مدیره در تاریخ ۲۷اردیبهشت امسال برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرده است؛ انجام این افزایش سرمایه به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده بستگی دارد.

 طرح‌های توسعه‌ای

عابدینی بر این باور است که شرکت آینده‌سازان بهشت‌پارس با اولویت قراردادن درآمد‌های عملیاتی، می‌تواند تمامی هزینه‌های جاری و طرح‌های توسعه‌ای را از محل سودآوری بخش‌های مختلف اجرایی کند. از این‌رو طرح‌های عملیاتی سال ۹۹ را به دو بخش طرح و توسعه و بخش درآمدزایی تقسیم می‌کند. در بخش طرح‌های توسعه‌ای، ادامه عملیات گازرسانی به کل فضای پایانه درحال اجرا است. همچنین بازسازی و تکمیل رستوران بهشت‌پارس و بالای سردخانه، تکمیل فضای دانشگاه و موسسه آموزش عالی پس از کسب سود عملیاتی، تکمیل فضای ‌هایپرمارکت و محیط‌های انبار، ایجاد سیستم حمل‌ونقل جهت کاهش هزینه‌ها، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های اداری و حفاظتی امنیتی، ایجاد و نصب سیستم آبیاری سراسری به‌منظور احداث نمایشگاه بین‌المللی دائمی گل و گیاه، تسطیح زمین ۱۰ هکتاری و هفت هکتاری مجاور پایانه جهت شهرک ارگانیک و نمایشگاه گل و گیاه و مرکز طرح و توسعه حوزه گل و گیاه و گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در دست اقدام هستند.

بخش دیگر طرح‌های عملیاتی بهشت‌پارس در سال ۹۹ نیز شامل طرح‌ها و بخش‌های درآمدزا است که مواردی نظیر قراردادهای B۲B، اجاره دفاتر VIP، ارسال محصولات داخلی و تشریفات صادرات، موسسه آموزش عالی، کشاورزی، ایجاد نمایشگاه دائمی گل و گیاه با طرح باغ ایرانی و احداث فضای بوم‌گردی و هتل بهشت‌پارس در این بخش جای دارند. شرکت بهشت‌پارس۲۸ فروردین سال ۹۰ در بازار فرابورس اوراق بهادار تهران پذیرفته و اول اسفند ماه ۹۲ به بازار پایه توافقی بورس منتقل شد.