در حال حاضر پاتریوت تنها SUV صفرکیلومتر بازار ایران به‌حساب می‌آید و از سویی جدیدترین شاسی‌بلند Heavy Duty در ایران است. پیکاپ هم نمونه کار و تجاری پاتریوت بوده که این روزها مورد استقبال نیروهای مسلح ایران و برخی کشورهای دیگر قرارگرفته است.

وقتی بحث بر سر این دسته از خودروها می‌شود، اولویت اول خرابی پایین و دوام بالا در شرایط سخت است. برای همین سادگی در ساختار فنی و مهندسی خودروهای Heavy Duty به چشم می‌خورد و همین مساله سبب می‌شود که رفتار این محصولات در بحث سواری، جذابیت ظاهری، شتاب و ابعاد متفاوت از سایر خودروها باشد. یواز پیکاپ که در برخی بازارها پاتریوت پیکاپ شناخته می‌شود، جز همین دسته از خودروها به‌حساب می‌آید که شاید ازنظر ظاهری مانند سایر رقبای صفرکیلومتر مدرن به چشم نمی‌آید و وقتی با متریال کابین و شیوه اتصال قطعات آن‌طرف می‌شویم، آن‌چنان جذابیت خاصی را مشاهده نمی‌کنیم. پیکاپ دو کابین UAZ به یک پیشرانه ۷ /۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر تولید می‌کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی هیوندای به چرخ‌های عقب و جلو این شاسی‌بلند منتقل می‌شود. قرار است که به‌زودی جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک پانچ هم روی این خودرو نصب شود. جرم خالص پیکاپ ۲۱۳۵ کیلوگرم است و می‌توان به‌صورت مجاز جرم ۷۲۵ کیلوگرمی را به آن اضافه کرد. البته با توجه به ساختار شاسی و ضریب اطمینان اتاق، در کاربری‌های نظامی پاتریوت، جرم اضافه تا دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم هم اعلام‌ شده است. در سیستم تعلق و انتقال قدرت پیکاپ پاتریوت با دیفرانسیل‌های یکپارچه و فنرهای تخت چهار لایه در بخش عقب طرف هستیم. حضور این اجزا در زیربندی UAZ پیکاپ نشان می‌دهد که احتمال خرابی و ضریب استهلاک این محصول آفرودی به‌مراتب کمتر از سایر رقبای حاضر در بازار ایران است و پیکاپ‌های صفرکیلومتر چینی این رده قیمتی هم نمی‌توانند در بحث دوام و استهلاک با این شاسی‌بلند روسی رقابت کنند. این خودروی دو کابین روسی و مونتاژی با در نظرگیری سیستم تهویه روشن، مصرف سوخت حدود ۶/ ۱۲ لیتر را به‌صورت میانگین ثبت کرد. در نظر داشته باشید که این مصرف سوخت در استفاده‌های عادی و روزمره به‌دست‌آمده و در شرایط آفرودی و پرفشار، مصرف سوخت این خودرو متفاوت است.

پیکاپ یواز در بحث امکانات رفاهی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. این خودرو به تهویه اتوماتیک است. همچنین گرمکن صندلی‌های جلو و عقب به همراه گرمکن فرمان در این خودرو دیده می‌شود. به خاطر ذات روسی پیکاپ شاهد هستیم که از کامل‌ترین سیستم یخ‌زدا در شیشه جلو این خودروی دو کابین آفرودی استفاده‌شده است. کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی (حالت رانندگی آفرود)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها، ۸ بلندگو، نمایشگر لمسی باقابلیت نصب نرم‌افزار، ژیروسکوپ دیجیتال، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، بلوتوث، اتصال مستقیم به تلفن همراه، کامپیوتر سفر، رینگ آلومینیومی، کول باکس، زیر آرنجی جلو و عقب، سیستم ارتباط اضطراری SOS، محفظه بار زیر صندلی‌های عقب و… ازجمله امکانات یواز پاتریوت و پیکاپ سروش دیزل مبنا است.

همچنین در صورت تمایل مشتریان، امکان نصب قفل دیفرانسیل عقب برقی به‌صورت رسمی در این خودرو وجود دارد و خریداران با پرداخت ۳۵میلیون تومان، می‌توانند تا از این آپشن آفرودی بهره‌مند شوند.