حامد میرزایی گفت: در حالت کلی و روال معمول، تعرفه گمرکی این محصولات ۳۲ درصد است اما واردکنندگان با شگردهایی خاص و تغییر در «کد گمرکی» تعرفه محصولات وارداتی را به ۵ درصد کاهش داده‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از اصطلاح «کامپوزیت‌های سیمانی» به جای «ورق‌های سیمانی الیاف‌دار» دستاویزی برای دور زدن تعرفه‌های گمرکی شده که این موضوع ثبات بازار داخل را مختل کرده است.

میرزایی گفت: محصولات تایلندی و چینی بخش زیادی از بازار ایران را اشباع کرده‌اند؛ در حالی که کیفیت و «گِرید» تولیدات ایرانی بالاتر از محصولات مشابه است.

مدیر شرکت دیوار پوشش سیمان پارت گلستان با بیان اینکه بی‌رغبتی اعضای نظام مهندسی در استفاده از این محصولات از جمله دغدغه‌های فرا روی تولیدکنندگان ورق‌های سیمانی الیاف‌دار است، گفت: در حالی که ۶۰ درصد نمای ساختمان‌ها، ویلاها و ابنیه بلندمرتبه دنیا از ورق‌های الیاف‌دار بوده اما در ایران همچنان اصرار به استفاده از سنگ‌های گرانیتی و محصولات مشابه است.

میرزایی ادامه داد: در سال‌های گذشته صادرات مطلوبی به کشورهایی همچون عراق، قزاقستان، ارمنستان، سوریه، آذربایجان و ترکمنستان داشتیم اما وضع برخی قوانین در حوزه ارزی امکان استمرار این فرآیند و توسعه صادرات را سلب کرده است.